Thursday, 15 September 2016

RAYA HAJI 2016 KAT RUMAH NENEK

Raya Haji 2016...
Dah hari ke-4 dah pun..
Tapi xper kan sebab mak aku kata Raya Haji lagi panjang...
mmmmm...bkn raya puasa lg panjang ke...?

Tapi mak aku tetap kata Raya Haji lagi panjang..
Siap suruh aku cari jawapan..
mmm...tolonggggggg!!!
Apa jawapannya..?
Huhuhu


Suasana Raya Haji 2016  kat rumah nenek..
Seronok sangat...
Meriah bila ramai tetamu datang..


Ketupat Palas...
Juadah wajib untuk Raya Puasa & Raya Haji juga


Banyak nenek buat ketupat palas..
Nenek kata guna 4kg beras pulut..


Kurma Kambing..
Menu Special pagi Raya Haji
Nenek yang masak..
Pun banyak...
Seekor kambing...


Ikan Pekasam Goreng..
Making by nenek juga..

Ni pun special juga...
The best aromatic..
Jeruk Petai..ulam kaduk & Sambal Belacan...
mmm..
Mana plak pic Nasi ni..?
Hadoiii...

Orang lelaki semua pakai baju Melayu
Sebab Raya Haji...
Baru balik dari surau..
Baru lepas Solat Aidiladha
Rumah nenek memang dekat surau..
Semua orang makan kat luar rumah...
Sebab kat luar lagi best..
Boleh bersila atas tikar


Mak-mak & anak-anaknya..
Kat kampung nenek..Raya Haji orang beraya macam Raya Puasa juga


Orang lelaki pakai baju Melayu..
Hensem-hensem doh..
Yang baju grey tu hensem do...!!
Syyyyyy....aku bukan kenal pun...
Hihihi


Tanpa disangka pagi Raya Haji...
Air xder...
Untuk minum...
Abang beli 2 kotak Air Mineral..
Tu pun jimat-jimat
Orang basuh tangan kat besen tu..
Sib baik nenek ada simpan air dalam tong..
Kakak dengan jubah hitam..tudung purple tu..
Acah jer pakai baju baru...tapi x mandi...haaaa
Aku & Achik pun x sempat mandi..
Syyyyyy...


Agar-agar Sirap & Kuih Lapis....
Desert making by my mom...
Habis..


Kanak-kanak pun beraya macam Raya Puasa juga...
Ramai kawan-kawan aku cakap Raya Haji kt KL x best.
Ada juga kawan-kawan aku kata raya haji kt kampung nenek dorang pun x meriah..
Makan ..tido..& makan daging qurban jer..
Tapi kt kampung nenek aku meriah...
Orang tetap kunjung-mengunjung macam Raya Puasa..
Achik tetap juga bagi duit raya kt kanak-kanak...
Sorang singgit
Kat surau aku x tau berapa ringgit dorang dapat sebab Aqil x gi surau..heee



Tengahari dah x ramai orang sebab orang sibok untuk qurban pulak..
Ni kawan-kawan abang..
AX..Kimi..Afiq & lg sorang aku x tau nama..
Dorabg datang raya tengahari..
Abang xde sebab masa ni abang ngan nenek ikut pakcik pergi anik daging Qurban kat kampung sebelah..
Citer Qurban dalam entri lepas ni la pulak..
Dah panjang sangat niiii...
BERSAMBUNG.......

No comments:

Post a comment