Tuesday, 13 September 2016

BALIK KAMPUNG...RAYA HAJI

Sabtu...10 September 2016 ...
Cuaca terang..matahari mula menjenguk disebalik Bukit Besi..
Tepat pukul 8.00 pagi kami bertolak...
Hihihi...macam novel



Cuaca yang terang....jalan kat KL yang tenang..xde jem..
Seriap kali lalu depan Hotel Prescott ni ,aku suka sangat tengok..
Nsmpak cantik..lain dari bangunan lain kt KL ni..

Bangunan Parlimen..
Sambil mak aku drive..aku suruh mak aku slowly sebab aku nak buka tingkap snap gambar Bangunan Parlimen ni..
Saper x tau bangunan Parlimen sila baca buku Sejarah...hehehe
Tapi mak aku kata dolu-dolu semua duit syiling ada gambar bangunan parlimen.
Tapi sekarang dah xde lagi..
Hmmm..cer tengok syiling 5sen gambar apa?
Heee..

Lagi 1 aku suka tengok bangunan-bangunan  erea Tol Duta ni..
Semua bangunan kat sini natural colour..nampak tenang...
Eh..dah sampai tol ek..
mmm...bermulah masuk hi way
Kalau selalunya..
6 jam la atas hi way baru sampai umah achik..



Baru sampai Sungai Buluh..
Dah mula jem...
Macamana panjangbya kereta,yang jem tu...
Macam tu lah panjangnya mak aku berleter pada aku & kakak
Sebabnya aku ngan kakak yang lambat bersiap..
Mak aku dah pesan dari malam lagi ..
Suruh siap awal sebab nak bertolak awal..
Tapi  nak buat camaner...dah takdirnya bertolak lambat..
Redho jer ler..hihihihi
Makanya semua kena redho lah..makan jem tanpa roti selama 10 jam..
Pukul 6 baru sampai rumah Achik..
Sib baik Achik masak ikan bakar..sambal tempoyak petei ngan udang...
Tanpa sempat mengambil gambar..aku..kakak & mak aku makan macam berpuasa setahun...
Hahaha
Pakcik ada beli buah dokong & limau bali
Pun Kitorang makan x hengat donia..

Limau..anggur...
Pastu gi petik rambutan....
Buruknya perangai orang terperangkap dalam jem..makan macam orang x pernah jumpa makanan...hahaha
Malam..makan lagi..
Achik kata makan jer..
Sebab esok achik ajak semua Puasa Sunat Arafah..
Tido awal sebab esok nak bangun sahur...
Zzzzzzzzzzzz...

No comments:

Post a comment