Tuesday, 27 September 2016

AIR BERPERISA...SEGARR..


Strawberry,Lime & Mint  Flavour Drink..
Minuman berperisa strawberry,Limau & Pudina..
Menyegarkan .....


Mak aku yang buat...
Segelas untuk mak aku & segelas untuk aku...
Masa mak aku bagi kat aku...
Aku terus minummmmm...


Alamakkk..!!
Agak masam...
X manis...

Walaupun x manis...
Tapi sangat fresh...
Segar..nyaman...
Mmmm....apa lagi perkataan...x ingat dah...
Sekejap jer habis segelas ni...

Air tu buat tadi nak minum sambil makan burger ni....hari ni mak aku masak burger jew..
Sebab semua tengah laparrrr...
Mak aku kata idea ni sebab terpengaruh dengan Jamies Oliver..dia selalu buat air berperisa yang menarik
Chef AFC
Chef favourite mak aku tu..
Mak aku selalu puji Jamies Oliver tu masak x kedekut sebab dia selalu masak banyak-banyak dalam rancangannya..
Mak aku kata macam chef wan...
Semua crew boleh makan..
X mcm sesetengah chef masak ciput buat kotor kuali jer..
Hahaha...mak aku cakap macam la ada kat tempat tu hihihihi
Mak aku ada ramai chef favorite...
Kalau mak aku tengah tegok "Barefoot Contesa"..haaaa..jangan sesiapa tukar chanel sebab Chef Ina Gartin tu idola mak aku tu..
Kalau tukar chanel boleh gaduh ooo...hahaha

Tapi aku lagi suka Anna Alson..
Paling best program Bake With Anna Alson..
Suka sangat aku tengok macam-macam kek & masakan yang cantik..
Lagipun klu program bakery ni xdelah keluar macam-macam binatang yang x halal tu...
Kalau tengok program masakan yang lain...
Mmmm...baru nk feel sikit...mula la dia guna "kroq3" tu..
Goli sih...kena cepat-cepat tukar chanel...huhuhu

Ish...panjang lak citer...hihihi...
Minuman kat atas tu mak aku kata main hiris & campak jer...

AIR BERPERISA

1 biji limau nipis
2 biji strawberry
2 tangkai daun pudina
Kiub ais
Air secukupnya

1. Cuci limau,strawberry & pudina
2. Hiris nipis limau & strawberry.
3. Masukkan limau,strawberry & pudina dalam gelas
4. Masukkan kiub ais & isi air secukupbya
5. Kacau supaya semua rasa bercampur...
Siapppp

No comments:

Post a comment