Friday, 30 September 2016

DETOX...GRAPE FRUIT & PEPPER MINT

Air Minuman Berperiss Grap Fruit & Pepper
Buka bua Grape anggur tu..
Tapi ni Grap Fruit yang macam buah orange...
Akuvx tau nama buah ni  in  Malay..
Tapi bila tanya kat mak aku..
Mak aku kata dalam bahasa melayu dipanggil "Limau Gedang"
Gedang tu apa?
mmm...mak aku suruh cari dalam Kamus Dewan..
Hihihi...padan muka..!!


Mak aku nyer...
Mak aku kata untuk detox...
Detox tu apa?
Ntah...
Mak aku kata untuk buang toksin la...


Nampak cantik & menawan..
Bila cium pun bau sedap....
Tapi bila tengok grap fruit tu yang x larat...
Aku x suka grapfruit sebab rasa dia ada pahit- pahit tu...
Mak aku selalu juga beli...
Bila ada sales la..!
Hahahaha...


Kalau tengok warna isinya yang merah memang cantik...
Tapi aku x suka rasanya bila dah telan akan terlekat rasa pahit kat tekak..
Tapi mak aku kata sedap...
Aku lebih suka buah orange...
Mint tu pun aku tu dah tentu bau macam ubat gigi...
Tapi kalau cewin gum aku suka mint


Mak aku kata kulit dia yang putih tu buat  rasa pahit..
Kulit dia tebal & ada bau macam limau bali.
Kata mak aku Air ni x pahit sebab mak aku kata dah buang semua kulit & amik isi jer..
Tapi aku tetap x nak...
Hihihi
Aku lebih rela minum air kosong

Walaupun rupa buahnya hampir sama dengan buah orange tapi aku x kan tertipu...hehehe..
Sebab mak aku dah selalu beli...
Yang ni saiznya memang besar...
Tapi harganya lebih murah dari buah lemon...
Asalnya memang mak aku nk beli lemon tapi bila tengok grap fruit ni lagi murah dari lemon..mak aku terus suruh aku keluarkan lemon dari trolly & amik grape fruit ni 2 biji...




AIR BERPERISA GRAPE FRUIT & PUDINA
1/2 biji grape fruit
1 tangkai pudina
3/4 gelas air kosong
Kiub ais

1. Kupas kulit grape fruit & hanya ambil isi..kulit putih antara isinya juga dibuang
2. Masukkan isi grape fruit dalam gelas & tambah daun pudina.ramas-ramas daun pudina untuk keluarkan baunya
3. Tambah ais kiub & air kosong..
4. Lebih elok simpan beberapa jam dalam peti ais

No comments:

Post a comment