Friday 23 September 2016

ROTI CANAI TEH TARIK KAW

Roti Canai Teh Tarik Kaw...
Bukan kat mamak..
Tapi kat rumah...
Bukan bungkus..
Bukan tapaw...
Tapi panas-panas...
Semua ini bermula cerita di tengah malam...
Laparrrrrr...
Teringat roti canai teh tarik...mmmmmm
Kalau ajak mak aku lepak mamak tengah malam..rasa mak aku nak x...?
Mmm...confirm memang x la kan....
Hihihihi...

Tapi dapat juga makan Roti Canai Teh Tarik Kaw....
Bukan kat MAMAK...
tapi by my MAK...
HIHIHIHI


Mak aku tengah menggoreng Roti Canai ditengah malam....

Bukanlah tebar macam mamak tu ..heeee...


Haaaaa....guna frozen Roti Paratha..
Mak aku kata Roti Canai juga dikenali sebagai Roti Paratha...
Oooo...baru tau...

Kari Dal sedang mendidih..
Haaa...bukan mak aku yang masak...
Tapi mak aku kata ni dalca frozen..
2 minggu lepas ada orang bagi 2 bungkus nasi tomato....ada dalca..
Tapi sebab xde siapa yang makan dalca tu ..
Mak aku frozenkan...

Bila dah panas ni nampak sedap la plaks..
Selalu kalau dengan nasi tomato memang x feel pun nak makan dalca ni...
Rupanya boleh frozen makan ngan roti canai memang ngam..
Lain kali memang aku x akan bazir lagi...
Roti Canai..Kuah Dal dah siap...

Jom buat Teh Tarik Kaw..
Tapi mak mesti ada kat tepi...
Jadi Puan Director..!!
Bagi arahan..
(bagi leteran sebenarnya..hihihi)
Syyyyyyyy
Ambil 2 sudu serbuk teh bubuh dalam mug..
Tuang air panas baru mendidih..
INGAT..!!
Serbuk teh kena banyak..
Klu guna sikit..nanti teh jadi pucat & x sedap
Biar 5 minit & tapis dalam gelas...(sebab nak feel minum kat mamak)
Warna kena gelap macam nescafe tau..
Klu x..nanti tambah susu dah jd cerah putih gebu memang x kaw lar...


Masukkan 2 sudu susu pekat manis...
Alas gelas tu dengan piring..
Nanti meja melekit sapa nak lap..
Ni bukan kedai mamak !!

Kacau hingga sebati...
Kita yang x pro kena la rasa & adjust rasa..


After that...
Kasi tarikkkkkkkk la...
(Aksi ini terpaksa sensored)
Sebab Puan Director suruh tarik kat sink...
Dengan jujurnya kena mengaku 1/4 gelas dah diminum sink..
Hihihihi...tumpah lar...


Akhirnya....!!
Tercapai hajat ditengah malam..
Moral of the story....

1. Simpan stok frozen food kat umah..
2. Jangan bazir kari..dalca or apa-apa kari..frozenkan..
3. Belajar buat teh tarik sendiri..
 Hihihihi...no idea...nk tido dah...
Zzzzzzzzz

No comments:

Post a Comment