Saturday 17 September 2016

PERJALANAN BALIK KL..RAYA HAJI 2016..DAIRY HARI KE-3

Cuti panjang lagi...
Sekolah cuti sampai Ahad..
Abang ..kakak pun cuti sampai Ahad..
Sepatutnya abang start class Ahad..
Kakak pun patutnya kuliah Ahad...
Tapi dorang kat Kedah & Johor dapat extra cuti sebab cuti Hari Malaysia pada Hari Jumaat diganti Ahad..
Kerana kat Kedah & Johor tu Jumaat memang kira weekend
INI TIDAK ADIL..!!!
Sebab dorang start cuti awal..
Dorang cuti 10 hari..
KL cuti 9 hari jew..
Huhuhu..
Klu camnu...nanti nak sekolah kat Kedah lah..
Tapi 1 February nak balik KL sebab KL cuti Hari Wilayah..
Hehehehe

Pagi yang nyaman..
Bayu Gunung Jerai menyapa lembut mengiringi perjalanan balik KL..
Haaaa...terpengaruh dengan subjek Komsas..



 Dari malam mak aku bising suruh siap awal..
Tapi cam biasa la...heee
Pukul 8.15 baru gerak dar rumah Achik..
Xde siapa yang lambai sebab achik semua dah gi KL semalam tu..
Hanya pohon-pohon ni melambai mengucapkan selamat jalan..
Hati-hati dijalanraya..
Hihihihi...


 Sawah padi menguning...
Luas terbentang...
Aduhhhhh...naper aku x terfikir nk selfie kt sawah padi di kampung nenek...
mmmm....
Balik kampung asyik makannnnnn jer...
mmm...kna tunggu bulan Disember la balik lagi...
Setiap tahun bulan Desember...bulan mak aku yang excited nak balik kampung..
Sebab mak aku kata tu musim Angin Timur..
mmm...dah lupa la angin timur tu apa..


Singgah sarapan kat R&R Alor Pongsu...
Tapi xde siapa yg snap pic sebab semua kisah nak makan..haaaa...
Sedar-sedar dah sampai kawasan bukit-bukit batu ni...
Susah nak amik gambar sebab duduk seat belakang..
Selalu mak aku drive aku duduk depan senang sikit...
Hari ni abang yang drive..
Mak aku yang rampas tempat duduk ku di depan..
Hahahaha...
Menuju terowong...

Tiap kali kalau masuk terowong ni aku mesti rasa semacam...
Lagi 1 setiap kali masuk terowong mak aku akan pasang lampu...
Abang pun sama...
Lupa nak tanya naper kena pasang lampu..
Tapi banyak juga kereta yang x pasang lampu..
Selalu yang x pasang lampu tu memang kena leter dengan mak aku la...
Masalahnya,bukan orang tu dengar..
Telinga aku ni haaaa yang jandi mangsa..kena dengar..
Kalau orang ikut lorong kecemasan tu potong Q pun sama...
Aku jugakkkkk yang jadi mangsa mak aku berleter...
Nak jer aku buka tingkap ....hihihihi


Setiap kali lepas terowong ...
Mesti mak aku akan citer pasal gunung-ganang yang sayup membiru sebelah kiri sana tu..
Kata mak aku tu Banjaran Titiwangsa..
Aku sampai dah boleh ingat..
Selalu klu berdua ngan mak aku..
Mestinya..
Mestiiiiii...mak aku nyanyi lagu pasal Banjaran Titiwangsa tu..
Yang tu aku x ingat wordingnya...penyanyinya..
Hanya mak aku yang hafal...


Haaa...yang ni bukan Banjaran Titiwangsa..
Ni bukit jer kot...
Bukit apa ntah..
Tapi aku suka tengok bukit-bukau kat Perak ni..
Bentuk dia unik..
Mak aku kata bentuk macam tu sebab bukit batu kapur..
Hahaha..mak aku cakap macam Cikgu Geogafi..
Tapi memang bentuk gunung & bukit-bukit kat Peran ni lai macam sikit..
Bukan macam yang biasa aku lukis...
Biasa aku lukis bukit mesti bentuk 3 segi..heee
Tapi kalau aku lukis bukit macam ni..
Nak ke cikgu seni terima..
Mau cikgu kata aku x reti lukis...
Jenuh aku nak kena bawa cikgu datang sini untuk tunjuk bukti..
Hihihihi....


Tol Ipoh...
Mak aku kata Tol Jelapang..
mmmm...x baca plak signboard
Mak aku kata dolu-dolu kena bayar tol sini dulu..
Pastu masuk balik tol untuk teruskan perjalanan sampai KL..
Sekarang dah x perlu benti...terus jer dari tol Juru sampai Tol Duta..
Entah x faham apa yang mak aku citer ni..
Cannot imagine...
Lagipun pas tol ni aku tido....
Zzzzzzzzzz...
Sedar kat Ulu Bernam sebab mak aku nak makan Mee Curry kt R&R tu..
Malangnya stall mee curry tutup..
Yang lain semua buka..
Xtau naper mee curry jer tutup...
Abang makan mee bakso..nenek makan lontong..kakakngan mak aku makan kuih..
Aku sambung tido kt meja..
Masuk kereta pun sambung tido sampai rumah baru sedar...
Mmmmmm...dah habis dah perjalanan...

No comments:

Post a Comment