Saturday, 6 May 2017

SAMBAL SARDIN JER..!

Sambal Sardin.
Kat mangkuk sambal ni merah menyala- nyala..!!
Tapi semua pic gelap la plak...
Ni mesti mak aku x  on flesh ni..!!
Kalau pic yang gelap2 tu mesti mak aku tu..
Kalau pic yang cantik terang tu mesti aku..
Kikikiki..
Pic jer lah...
Masak semua mak aku..
Heeeee...
Termasuk Sardin...Telur dadar pun...
Opkos cooked by mak aku
Lauk Penyelamat...
Tu kata mak aku...
Mak aku cakap Sardin ni mesti kena ada stok kat umah...
Boleh masak macam- macam...
Sambal
Masak Lemak Cili Api
Masak Kicap
Kari
Asam Pedas
Kerabu
Inti Karipap
Goreng ngan Spaghetti
Goreng ngan Nasi
Pegedil
Huh...semua tu sedap...
Tapi aku hanya akan makan kuah jer lar...!!!
Hahaha...


Selalu kalau buat Sambal Sardin...
Petang mak aku mesti buat lempeng
Tapi kalau mak aku buat roti puri lagi sedap cicah sambal sardin ni...
Mmmm...dah lama mak aku x buat Roti Puri cicah Sardin...
Pasni nak request lah...!!!


So...yang ni makan Sambal Sardin ngan nasi dulu...
Sebab dah habis...!!!
Heeee...

SAMBAL SARDIN
1 tin besar sardin
1 asam keping
1 sudu teh garam
1 sudu teh gula
1 bawang besar
4 sudu minyak

Bahan Blend:
10 cili kering- gunting & rebus
1 bawang besar

1. Panaskan minyak dan tumis bahan blend hingga garing
2. Masukkan asam,garam dan gula..
3. Masukkan sardin bersama sosnya dan masak sekejap hingga mendidih dan sesuaikan rasanya.
4. Perlahankan api dan masukkan bawang besar hiris.
5. Kacai hingga bawang layu dan tutup api..

No comments:

Post a Comment