Thursday 12 February 2015

PUDING SUMI JELLY MANIS...!!!!

Puding Sumi Jelly Manis....
Rasa sedap agar-agar buah......
Haaaaa...
Tu suara mak aku yang nyanyi tu....
Kata mak akudolu-dolu  mak aku kata ada iklan Sumi Jelly ni kat TV...
Nyanyi lagi...
Hmmm dengar mak aku nyanyi tu sedap la jugak...lagunya...
Tapi aku x pernah nampak dalam TV pun...
Laaaa...kan dah kata dolu-dolu...
Heee

Dah 3 hari x update...
Sebab kerja sekolah banyak...
Pastu ada kokurikulum lah..
Latihan rumah sukan lah...
Penat...mengantuk...aku tidur awal..!!!


 Aku yang request nak makan Puding ni...
Tapi aku xde la cakap sambil nyanyi...
Masa gi beli barang ngan mak aku tu aku nampak Puding Agar-agar ni
Ala...agar-agar sumi...
Pastu....
Aku cuma cakap ngan mak aku...
Yang masa kakak ngan abang sekolah dulu...
Kitorang pernah buat & makan sumi ni ngan susu cair + susu pekat..
Hmm...dah lama x makan sumi ni...
Sebab kalau jumpa kat super market pun dah beberapa kali jumpa yang xde tanda halal...
Haikal ngan Acik selalu pesan..
Kalau xde tanda halal ..jangan sesekali beli...

Hmmm...minggu lepas jumpa  yang ada tanda halal...
Aku minta la mak aku beli ..
Susu Cair & Susus Pekat memang aku nampak ada beberapa tin lagi dalam kabinet dapur...
Hmm..kalau x digunakan...nanti expired kang...
Ha...sapa yang rugi...???
Heeee...ayat bajet....nak pujuk mak aku...!!!!


Ni makan malam-malam buta doh....
Sempoi giler...
Tapi yang penting sedapppp...!!!!
Ni memang confirm aku buat sendiri....
Xyah nak minta-minta mak aku taip resipi dah....
Betulllll...!!!!!
Meme la...sebab senang sangat....
Heee

PUDING SUMI JELLY MANIS
10 biji agar-agar Sumi - simpan dalam peti ais sampai sejuk
1/2 cawan susu cair
1 sudu susu pekat...sebab aku x suka manis sangat

Campur susu cair & susu pekat & kacau sampai larut.Pastu buka agar-agar sumi & masukkan jew dalam susu tu....Kalau semua sejuk boley terus makan jew...Tapi sebab susu tu aku lupa nak simpankat peti ais, so mak aku suruh letak je ais kiub....
Slrup....!!!!!
Emmmmm.....sedapnya...
Ni kalau makan time tengari ni....
Mau nangis kawan-kawan aku dengar...
Hahaha....


No comments:

Post a Comment