Friday 20 February 2015

JEJEMPUT KENTANG & TEH x TARIK...!!!

Jejemput Kentang....
Kata mak aku Jejemput Kentang ni nama glamournya Potato Fritter....
Mak aku kata biasanya  dibuat untuk minum petang...
Tapi yang ni untuk makan malam...
Hmmm...x kisahh pun....!!!!



Makan malam-malam buta sebab semua tengah lapar...
Tapi semua dah cakap awal-awal x makan nasi....!!!!
Mulanya aku nak masak burger je...
Tapi rasa malas la pulaks...!!!!
Minta mak aku masakkan burger untuk aku....tapi mak aku suruh buat sendiri...
Huhuhuhu....malasnyerrrr ...tapi lapar doh...!!!



Dengar macam mak aku sedang masak sesuati didapur sebab dengar macam tengah potong sesuatu atas papan potong...
Bila aku gi tengok...nampak la benda alah ni....
Dah jadi cam ni...
Kata mak aku nak masak Potato Fritter...a.k.a jemput-jemput kentang..!!!


Potato Fritter cicah ngan sambal....
Minum ngan Teh x Tarik...!!!!
Kalau Teh Tarik ada buih...!!!!
Yang ni mak aku kata x tarik sebab nak minum Tehh Panas..!!!!

POTATO FRITTER ni dah pernah masak kat sini......

POTATO FRITTER
6 biji kentangn parut
1/2 cawan ikan bilis/udang
4 sudu tepung jagung
1/2 cant garam
1 camt gula
1 pokok daun sup-cincang halus
1 bawang besar- potong dadu halus
1 telur
Minyak..

1. Kentang diparut kasar.
2. Campur kentang parut bersama tepung jagung,ikan bilis,daun sup,bawang,cili garam,gula & telur
3. Panaskan minyak & sudukan sesudu demi sesudu ke dalam minyak panas.
4. Balik-balikkan hingga garing & angkat.

No comments:

Post a Comment