Monday 9 February 2015

LEMPENG KELAPA vs LEMPENG KOSONG

Lepeng Kelapa dan Lempeng Kosong..
Bersama Kopi O panas....
Minum petang & kira makan malam sekali la ...
Semalam nyer...



Lempeng Kelapa vs Lempeng Kosong ni ada 2 versi ...
Cicah  Mochaikotta Curry...
Ni semua ni sebab mak aku x puas hati  tepung capati xde nak buat capati...
Makanya makan la capati Melayu...
Hahahaha,,,
Mak aku nak makan Lempeng Kelapa..
Aku plak xnak Lempeng Kelapa sebab aku x suka ada macam hampas dia...mengganggu aku nak telan....
Mak aku kata sebab malas nak dengar aku bebel...
Mak aku buat dua2 lempeng ni...


6 keping Lempeng Kelapa untuk mak aku....


7 keping Lempeng Kosong untuk aku...
xyah nak rebut-rebut kan....
Ala ...mak aku kata tepung buat lempeng ni sama je ....cuma lempeng kelapa ditambah lah kelapa..
Ni kalau abang tengok ni...
Mau nangis ni sebab abang suka lempeng kosong cicah kari ni...!!!



Mak aku dah pernah buat LEMPENG KELAPA kat sini....
Tapi yang hari ni mak aku kata lagi sedap sebab kelapanya kelapa muda...
Memang betul la sedap ...
Aku pun makan Lempeng Kelapa ni sebab sedap & xde rasa hampas pun...

LEMPENG KOSONG & LEMPENG KELAPA
1 1/2 cawan tepung gandum
3 cawan air
sikit garam
1 biji telur

* 1 cawan kelapa putih
    sedikit minyak

1. Masukkan tepung,garam,air dan 1 biji telur ke dalam blender...
2. Blend hingga sebati
3. Panaskan pan & masukkan 1 senduk better & biar hingga masak..
4. Buat hingga habis

** Jika nak buat Lempeng Kelapa tambahkan kelapa parut putih dalam better & kacau rata.
     Panaskan 1 sudu  teh minyak dalam pan & tuang sesenduk better kelapa..Minyak digunakan supaya lempeng kelepa menjadi garing
     Goreng kedua-dua belah hingga garing..

No comments:

Post a Comment