Sunday 15 February 2015

FLORENTINE.....

Florentine....
Dah agak lama mak aku x buat florentine ni...
Tetiba hari ni dah macam nak raya plaks...
Hehehee...




 Tahun lepas banyak kali rasanya mak aku dok buat macam   FLORENTINE ni......
Mak aku kata sama je nak buatnya..
Macam juga yang buat sebelum ni....
Ala...senang cakap nk suruh copy paste la tu..
Heeee



FLORENTINE
2cawan tepung Beinetta
1 1/2 cawan almond flakes
1/2 cwn pumpkin seeds

1. Alas dulang dengan baking paper.Tapi sebeb xde,mak aku kata dia hanya guna aluminium foil jew..
2. Tabur separuh tepung beinetta rata2 dalam dulang..


3. Pastu tabur almond flakes rata-rata..
4. Tabur pula baki tepung Beinetta sampai habis..
5. Akhir sekali tabur pumpkin seeds...
6. Masukkan dalam oven lebih kurang 8-10 minit..

7. Masa masih panas potong dengan pizza cutter..Tapi sebab xde jugak...potong jew dengan pisau biasa..putus juga dia...hahahaha

8. Dah sejuk baru patahkan ikut bekas yang dah potong...

Hari tu aku nak beli kat Petronas Bukit Cheras tu....
Tapi 1 balang kecik je RM25....
Hmmm...sah-sah la mak aku x kasi.....
Tapi hari ni mak aku buatkan untuk aku...


Tapi kata mak aku x la cantik kemas macam yang beli sebab potong belasah pakai pisau dapur  jew...
Mak aku kata patutnya guna cutter mcm pizza cutter ....
Hmmm...x kisah la....
Dah nak habis sebalang dah pun masuk dalam pewutttt..!!!







No comments:

Post a Comment