Thursday 9 April 2020

TEH LONGAN + KURMA MERAH- PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN - COVID 19 (DAY24)

Menghitung hari,
Detik demi detik,
Masa kunanti apakan ada,
Jalan cerita, kisah yang panjang,
Menghitung hari..
๐ŸŽผ๐ŸŽถ๐ŸŽต๐ŸŽต๐ŸŽถ
Dah masuk hari ke 24 Printah Lawalan pergerakan-Covid 19

In sha Allah...
Plan nak puasa sebab hari Khamis
& juga sempena nisfu Sya'ban
Mak aku berkali2 pesan suruh baca yassin 3x lepas maghrib & buat solat hajat sebab malam nisfu Sya'ban ni malam mustajab doa.. ุงู„ุญู…ุฏุงู„ู„ู‡... dah buat
Menunggu nak tengok bulan pink tapi  bulan tak muncul sebab cuaca mendung

Teh Longan +Kurma Merah
Mak aku nyer minuman
Aku xde nyer nak minum
Hahahaha


Mak aku cakap untuk sejukkan badan
Mak aku cakap aor ni sedap
Mmmm... Terima kasih jer lah..
Hehehehe


Longan kering
Kurma Merah kering
Basuh bersih
Rebus hingga mendidih & air berubah menjadi seperti air teh O


Minum panas atau suam
Mak aku la minum
Aku x minum

Nampak macam menarik..
Tapi aku x nak
Apa rasanya?
Mak aku cakap rasa macam air mata kucing

3 comments: