Friday, 17 April 2020

SAYUR KANGKUNGKU-PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN - COVID 19 (DAY 30)

Hari ke 30 Perintah Kawalan Pergerakan
Tapi ni nak citer hari ke 29 Perintah Kawalan Pergerakan..

 Sayur Kangkungku
Nak citernyer...
Sayur tu aku masak..
Vangga walaupun masak sayur jerk
Sayur Vudus jerk pung
Tapi dia nyer vangga ter macam dah masak nasi biryani..
不不不


Sayur Kangkungku..
Nak siang kankung secekak ni pun dekat 1/2 jam五五五
Belek sebatang-sebatang sebab maknaku cakap ni kangkung kampung.
Apa bezanya?
Kangkung Kampung batangnya lebih besar & daunnya lebih lebar & tebal
Nak siang kena belah batangnya
Mak aku kata sebab kangkung kampung ni tumbuh dalam sungai & parit.
So, takut ada makhluk lain buat rumah dalam batang kangkung tu
Makhluk apa?
Mmmm.. Mak aku cakapnada jer orang pernah jumpa lintah & lintah bulan falam batang kangkung tu
Lintah aku tahu la
Lintah bulan?
Bila mak aku cakap aku pun pernah gengok lintag bulan kat kampung
Barunaku ingat memang pernah tengok
Jumpa lintah bulan tu melekat kat tempurung kelapa kat kampung
Rupa dia macam lintah air juga tapi warna dia grey cerah..
Geli seh..!!!
Sebab tu kena belah batangnya..
塈堶堹塈.... xde jumpa apa-apa makhluk aneh.

Pastu masak la kangkung tu..
Masak vudus-vudus jerk
Mula nak buat Kangkung Goreng Velacan
Tapi sebab dah pukul 7 malam
Jap lagi dah nak azan maghrib, kakak nak iftar sebab kakak puasa.
So goreng vudus jerk lah..
Tumis bawang + ikan bilis skit..
Masuk kangkung (yang aku siang tau不) nak juga bgtau
Pastu letak garam skkt & kicap skit
Ciapppp...


 Haaaa... Lagi 1 sebab x jadi nak masak kangkung velacan tu
Sebab mak aku dah masak Ayam Sambal Hijau Petai masa lunch.
Bawa sampai ke dinner
So dah ada lauk pedas..
Sayur xyah la pedas lagi kan...

 Ada tempe goreng fav kakak


 Ada karipap pusing
Karipap frozen jerk

Yang nak citer lebihnya ni la
Sayur Kangkungku
不不不不

2 comments:

  1. Oh lintah hiding Dalam kungkang. Scary

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maybe batang kangkung tu bocor ker.. Sebab tu lintah tu masuk kot..
      Mungkin juga lintah tu masuk macam ulat dalam buah ke..
      Kannn..
      So scaryyy

      Delete