Friday, 25 May 2018

ACHIK ...NENEK...ABANG...KAKAK...IFTAR APA..?

Hari Sabtu Ramadhan ke 3 nyer ni....
Sebab dah ada draff...so..proceed jerlah...
Achik nyer menu iftar...
Post dalam Family Group...
Achik pun hanya iftar ber3 jer..
Achik..Pakcik & Aqil jer..
Haikal dah balik hostel..

Nenek mesti iftar kuih dan nasi berlauk udang kot...
Sebab nenek xde whatsApp nak upload pic..
Nenek berbuka sengsorang  sebab Achik cakap anek kata nak iftar kat rumah
Tapi Achik cakap Achik dah belikan udang besar untuk nenek ...nenek nak makan udang besar...
Haaa....mungkin sebab nenek nak makan udang besar ni la nenek xnak gi iftar kat umah Achik sebab Aqil tengah allergy x boleh makan udang..
So ..nenek makan kat umah la



Air Tembikai...
Huhuhu...Achik sajer jer interframe air tembikai sebab tahu aku suka air tembikai..
Haaa...Achik pun mesti nenek yang suruh sediakan air tembikai untuk iftar...exspecially untuk Aqil..
Haaa....nenek akan pastikan cucu2nya minum air tembikai kalau bulan puasa...
Huwaaaaaa.......!!!!


Abang pun post juga menu iftar...
Ada kuih- muih...
Aku x tahu kuih apa..
Yang aku tahu kuih akok tu aku kenal la..
Hmmm....abang kan suka kuih akok...
Abang cakap lepas makan kuih makan nasi arab plak...
Huh...huntung lar...



Kakak cakap kakak pun iftar kat luar..
Kat mana ntah...
Tapi Puncak Alam la...
Kakak upload pic bukan sebab nak bgtau dia iftar kat luar..
Tapi nak ngadu...
Kuih ijau fav kakak tu x sedap sebab pulut dia x masak..
Bila Achik reply soh balik Kedah...nanti Pakcik bawa gi Bazar Ramadhan Stadium Alor Setar..
Huh...kemain suka kakak
Hahahaha....itu jer yang sebanarnya...!!
Anak sedara kesayangan Pakcik kan......
Mak aku cakap sejak kakak kecik lagi setiap tahun kakak akan balik kampung ikut Achik ngan Pakcik kalau time puasa or raya...
Dolu Achik ngan Pakcik tinggal kat KL juga..
Tapi sekarang dah balik duduk Kedah dah..
Mak aku cakap nanti mak aku pun nak balik duduk Kedah...
Yeyyy....tapi bila....????
Mmmmm....mak aku cakap lambat lagi

No comments:

Post a Comment