Monday 15 January 2018

DURIAN UNTUK KAKAK..

Hari Sabtu minggu ke 2....2018
Dua Biji Durian
Permulaan yang baik untuk 2018
Hahaha...sebab dah 2x beli durian
Minggu pertama sekolah mak aku beli durian sebab aku nak sangat makan durian
Tapi masa tu kan kakak x balik lagi
Kakak x dapat la makan
So ..mak aku cakap kena la beli lagi sekali
Sebab kakak yang belum makan lagi durian 2018
Kalau setakat abang mak aku  cakap x beli lagi pun xper sebab abang bukan makan durian mentah
Abang x suka bau durian kecuali Kuah Durian
Durian ni juga mak aku cakap sebagai belanja kitorang semua sebab mak aku cakap ada rezeki lebih sikit.
Mak aku kata semua kakitangan kerajaan dapat sikit rezeki bulan ni...
Kata mak aku bukan lah Durian Runtuh..
Tapi boleh la makan durian...hahahaha

Alhamdulillah
Dapat rezeki isi yang cantik
Walaupun hanya 2 biji
Tapi mak aku cakap puas hati sebab isinya tebal dan yang penting isinya KUNING
Kalau isi putih kurang skit feel dia
Kalau kuning tu baru rasa feel durian


Walaupun sikit tapi dapat makan dengan puas la
Kakak x sabar nak makan
Tapi sebelum makan kena gi buang kulit dia dalam rumah sampah dulu
Mak aku cakap kena buang cepat sebelum bau durian melekat pada semua langsir ..dinding bagai
Hahahaha...


Masa beli 2 biji durian  ni
Penjual tu cakap buah baru sampai dari Negeri Sembilan


Sebab isinya banyak...
Mak aku cakap ada sedikit hak jiran sebelah ni
Haaa...jiran sebelah umah ni tinggal sorang jer..
So...mak aku isikan sikit pulut dalam tippuwere..
Letakkan pulut panas-panas & 3 ulas durian..
Isikan santan agak2 secawan dalam plastik dan ikat...
Call jiran tu soh buka pintu..
Haaa.....baru kitorang pun bismillah...
Makannnnn.....
Aum....sedappp..

Asingkan beberapa ulas untuk masak Kuah Durian
Abang kan x makan Durian Fresh
So, mak aku cakap kena la masak Kuah Durian untuk abang makan ngan Roti
TApi kakak pesan soh masak lebih sebab kakak ...aku & semua pun suka Kuah Durian juga
Mak aku asingkan 10 ulas


Pulut
KAlau amakn durian aku WAJIB nak PULUT 7 SANTAN
Haaa.....CARA TANAK PULUT ada di sini...
Pastu wajib ada santan pekat + sikit garam



Mak aku nyer..
MAk aku cakap + Nissey Klate..
Ikut Kelantanese Style
Mak aku soh aku rasa sikit
Hohohoho...not my taste..
MANIS..!!!
Aku lagi suka makan ngan Santan Lemak Masin
Sebab Durian tu dah manis....
Letak nissey ni buat rasa dia macam makan pulut dengan Kuah Durian jer...
Mak aku cakap setiap orang ada taste sendiri..


Untuk satu2nya Lelaki Melayu Terakhir dalam rumah ni...mak aku dah asingkan 10 ulas durian untuk dijadikan Kuah Durian..
Abang mana makan durian mentah..
Abang hanya akan makan jika dibuat Kuah Durian..


Kuah Durian kena buat lebbey...
Sebab bukan abang jer ..
Semua pun sukaaaa...
Lelaki Melayu Terakhir itu hanya makan Kuah Durian..
Masalahnya yang lagi 3 orang Wanita Melayu Terakhir ini pun sukkerr juga Kuah Durian tuuuuu..
Hahahahaa....

2 comments:

  1. pesta durian dik oii..cantik isinya ..kuning tebal sedap nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe....harap2 dapat makan lagi pasni miter suka sangat durian

      Delete