Thursday, 18 January 2018

BUAH GENUAK @KERDAS...PETAI..ULAM RAJA


Buah Genuak..
Itu cakap nenek
Nenek cakap ada orang panggil Buah Kerdas
Kalau cari kat Google...
Kerdas pun dia kuar buah ni
Genuak pun kuar pic buah ni


Tapi yag ni Genuak a.k.a Kerdas yang beli kat Kedah hari tu
Nenek ngan mak la suka sangat Ulam Genuak ni
Mak aku kata Petai..Jering.. Genuak
Mak aku cakap lebih sedap dari Jering
Haaaaa.....Jering & Genuak memang aku x makan
Petai aku makan
Itupun kalau masak Sambal
Kalau mentah aku x makan



Petai pun ada
Nenek beli
Nenek kata sebab pokok petai nenek buah x banyakd an belum cukup tua untuk dipetik
So,beli kat Pasar Pagi
Nenek kata 5 papan rm5..
Kalau kat pasar tempat aku selalunya kalau aku turun gi beli 3 papan rm5
Hari tu abang beli 3 papan rm5
Tapi xde isi..
Mak aku cakap makan jer lah kulit pun sebab abang dah beli


Ulam Raja
Pun nenek yang tanam
Peti jer belakang dapur

2 comments:

  1. Sedapppnyer..semua ulam favvv nih..masa blk kelantan dulu2 pnh makan.cicah budu tempoyak...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooo...oghe klate ko...makke buddu la..suka budu...kiter gang

      Delete