Friday, 19 January 2018

DEMAM LA PULAK...


Hari Rabu...kelas habis pukul 4 petang..
Penatnya....
Hari Khamis..ada PE..
Start petang hari Khamis la
Rasa panas...
Hari ni Jumaat...
19 Januari 2018..
Baru minggu ke3 sekolah
Aku x gi sekolah..
Demammm...
Sejak semalam badan rasa lesu dan panas...
Balik sekolah hari Khamis petang terus tidur sampai maghrib..
Bangun kejap jer..
Mak aku soh makan...tapi tekak pahit..
Minum air kosong jer seteguk
Lepas maghrib sambung tidur..
Tapi x boleh lena sebab panas...
Mak aku dah letak towel basah kat dahi..
Pastu mak aku hanyuttt..Zzzzzzzz
Malam abang balik..
Dengar abang buka pintu.
Tapi mata berat nak buka..


Abang pegang dahi aku...
Pastu abang tampalkan cool fever...



Abang beli 100 plus soh aku minum..
Abang soh makan roti & makan panadol...
Pastu abang cakap abang nak tidur


Rupanya abang pun demam juga....
Abang baru balik klinik ambil ubat..



Abang kata nak jer mc tapi kesian kawan2 dia sebab esok ada funtion...banyak kerja nak buat
Huhuhu...cian abang..
Aku..?
X gi sekolah sebab demam..
Tapi aku mc sendiri jer sebab x gi klinik pun...


2 comments:

  1. Siannyerr awal2 sekolah dah demam...apa pun semoga Dik Cella dan Abang sehat semula...banyak kan minum air Dik Cella...cuaca x menentu skrg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...dah ok x panas dah...TQ doakan kiter & abang...Aunty pun lama x dengar khabar..moga aunty juga dalam rahmat Allah

      Delete