Saturday 18 July 2020

KISAH BUANG SUP KEPALA IKAN (PKPP COVID 19)

Mak aku masak Sup Kelapa Ikan untuk aku
sebagai lauk pantang mata aku ni
Mula mak aku cakap nak buat Asam Pedas Kelapa Ikan
Tapi aku xnak asam pedas
Sebab rasa nak hirup sup ikan zambil gigit-gigit whole black pepper tu
Kuah dia lak perahkan jus limau purut bagi masam skit
Uih tetiba rasa sedap lak


Darl nya Sup ni...
Kaaaannnn
Actually sup ni baru half way dimasak..
Sebab tu nampak x menarik
Sebab belum tabur daun sup bagai
Tapi memang  sup ni masaknya half jer
Sebabnya masa kuah dah mula mendidih
Tetiba bau dia.....
Busuknya....
Loya rasa nak hidu
Mak aku cakap padahal dah basuh bersih & dah rendam dengan jus limau purut lagi
Sebab nak hilangkan bau hanyir ikan
Masa basuh kepala tu nampak elok
Bila dah masak macam semacam la plak
Mak aku soh aku cium
Stttt... Stttt. Stttt
Mmmmm.... Confirm
Memang sup kepala ikan ni bad smell


Endingnya.....
Belum sempat betul-betul mendidih mak aku tuang dalam sinki..
Kutip kepala ikan tu bungkus helok-helok
Buang dalam bakul sampah..

So... untuk dinner aku
Kena la jadi vegetarian

Makan nasi putih + sayur sahaja
Harapan nak hirup kuah sup & nak cicah isi ikan tu dengan sambal kicap bak kaca terhempas ke batu😭


Mak aku ngan kakak ada la juga lauk ikna pekasam goreng..
Kena la redho
Kalau dah bukan rezeki
Walaupun kepala ikan tu dekat 30 henggit
Tapi kena la buang & lupakan sahaja

No comments:

Post a Comment