Sunday 4 November 2018

SELIPAR TIDUR BUATAN SENDIRI

 Mak aku ada beli pengelap kaki
Semalam tengok mak aku kuarkan alas kaki ni
Dengan gunting sekali
Pastu mak aku soh aku amik Sewing Kit


 Sedapnya Butter Cookies..
Hahaha...jangan tertipu
Ni la Sewing Kit mak aku..!
Lagend kan...!!!!


Tengok la isi nya
Memang bersepah ..
Tapi jangan sesapa cuba kemaskan..
Memang mak aku bising..
Dah pernah beki Sewing Kit yang banyak compartment ty
Tapi dah x tahu mana dah peginya bersama starter sewing kit tu
Tapi Sewing Kit Lagend mak aku ni still ada
Tak perbah hilang..
Mak aku cakap kit ni sama umur dengan aku..
Hahaha....see betapa lagendnya Sewing Kit ni
Sama lagend ngan Zamani dalam Gegar Vaganza...!!
Heeeee.....kita tunggu  Zamani nyanyi esok malam dalam Gegar Vaganza
Minggu lepas dia x dapat nyanyi lagu  " Mengapa Perpisahan Yang Kau Pinta"
Aku dah frust sebab awalnya Zamani kena singkir..
Tapi Datuk  Aliff  Syukri guna imuniti untuk selamatkan Zamani..
Sebagai penalti..minggu ni Zamanj kena nyanyi 2 lagu..
Ops....mak aku dah bising minta The Legend  Sewing Kit..
Hahahaha...


Nampak mula2 mak aku buka jahitan piping alas kaki tu dan tarik tanggalkan piping tu..
Mak aku kata nak buat Kasut Tidur...
Alas Kaki Buat Kasut Tidur..???
Haaa....mak aku cakap tengik dalam internet dorang homemade Kasut Tidur guna Alas Kaki ni..
Mak aku cakap mak aku oun nak try juga...
Weekend kannnn...
Mak aku cakap ssbab mengantuk tapi nak elakkan tidur siang..
So..xde kerja kena caru kerja
Haahaha..



Ni memang Kasut Fidur aku..
Mak aku pinjam nak ukur
Untuk buat Kasut Tidur dari Alas Kaki


Ops...dah terlepas step yang ke- 2
Mak aku dah gunting 4 pieces..
2 yang panjang untuk tapaknya
2 yang pendek untuk cover atasnya..
Ni dah step ke -3
Mak aku tengah jahitkan piping list tu keliling tapak dan cover
Dah hampir siap mak aku jahitbpiping keliling tapak kasut tu


Haaa...ni yang dah siap jahit piping pada tapak kasut tidur


Bahagian bawah tapak kasut tu
Bila jahit piping mak aku cakap nampaknkemas sebab menutup bahagian yang diginting keliling tu


Ni mak aku tengah jahit piping untuk caver atas kasut
Mak aku cakap piping dari Alas kakj tu just cukup2 untuk keliling 2 tapak sahaja
Untuk piping cover atas tu mak aku guna kain yang hampir sama warna..
Nampak  piping cover tu light brown
Piping tapak dia dark brown..


Pastu jahit plak cover yang dah siap.dipiping tu
kat atas tapak kasut bahagian atas .
Nampak mak aku buat macam senang jew
Tapi nama aku nak cuba..???
Owh....no..no..no..no
Biarlah mak aku jew buat..
Aku xnak


Dah siap sepasang Homemade Kasut Tidur


Yang pink aku nyer
Yang brown tu mak aku...
Aku beli readymade .
Mak aku homemade


Kasut Tidur
Homemàde vs Reeadymade
Apa pro & con..?


Kasut readymade lebih kukuh swbab ada 2 lapisan tapak
Kàsut homemade hany selapis tapaknya..
Agak lembik bila dipakai...
Tapi kasut readymade tu alas tapak kaki tu agak kasar..Manakala homemade sedap dipijak sebab smooth...rasa nk letak kat pipi..
Hahaha..
Kasut readymade rm2.00 sebab beli sebelum SST kat Kedai 2 ringgit
Kasut Readymade mak aku kata beli  alas kaki tu rm 2.10 sebab beli lepas SST  !!
So....?
Buatlah pilihan bijak...!!
Mak aku cakap dah tahu gomemade cost lagi tinggi tapi still nak juga buat sebab nak puaskan hati...!!
Hahahaha...ada juga macam tu...?????

2 comments:

  1. Replies
    1. Heee....mak kiter yang buat..
      Tapi tapak dia lembik skit sebab 1 lapis sahaja..Mak kiter cakap kalau dapat alas lg selapis lagi kukuh

      Delete