Thursday 1 November 2018

CUCUR SEAFOOD & SAYUR

Bahan untuk Cucur Seafood dan Sayur
Makanan tengah lapar yang cepat dimasak dan ada semua protien dan vita
Time balik umah selalunya memang lapar jer
Kadang mak aku cakap xnak masak nasi
Just makan sempoi
Macam cucur ni
Tapi ni untuk sarapan dan bekal nyer
Pun mak aku cakap ok dah ni sebab sarapan lengkap dah
Ada carbo,protien,vitamin bagai
Hahaha...sejak bila plak jadi pakar pemakanan...


CUCUR  SEAFOOD & SAYUR

11/2  cawan tepung gandum
1 cawan air suam
1 biji telur
1/2 sudu teh garam
1 sudu gula
1/2 bawang besar hiris
5 pokok kucai - hiris
1 genggam taugeh
2 sudu cili blend/ cili boh
1/2 cawan udang putih kecik
5 batang crabstick
minyak

1. Bancuh tepung dengan garam,gula,telur dan masukkan air sikit demi sikit hingga dapat adunan pekat
2. Tambah taugeh dan kucai ,crabstick serta udang
3. Biarkan 10 minit supaya biji-biji tepung mengembang dan akan melebutkan tepung
4. Panaskan minyak dan jemputlah adunn dan masukkan dalam minyak panas

5. Goreng hingg garing
Ni untuk abang sarapan
Pic bekal xde la plk..
Rasa macam dah snap pic bekal
Mak aku cakap dah snap
Aku pun rasa mak aku ada snap
Masa aku tengah pakai kasut
Tapi dah nak tulis... tengik xde la plk
Mmm....mesti sebab mak aku tengah kelam kabut sambil masukkan cucur ni dalam tupperware
Sambil mak aku tengah panggil abang suruh bangun....dah 6.30
Kitorang dah nak gerak..
Abang baru gosok2 mata cari pintu bilik air...
Actually....pic dan catatan ni dh lebih seminggu dah pun...
Baru publish..
Heeeee....
Ok..bye

2 comments:

  1. x pnah plak letah cili boh buat cucur cam ni..pedas tak cella..huhu..kalau x pedas nak try la hari cuti nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aunty mas..
      Tak pedas punnn...
      Rasa sikit2 jer...
      cuti Deepavali panjanv nih....
      heee

      Delete