Monday 19 November 2018

GOODIES ORANG KAWIN..COMELNYA..!


Semalam Sabtu 17 Nov 2018  memang cuti
Dari dalam bilik aku dah bau kari
Baru nak bangun ,mak aku dah tolak pintu bilik aku
Mak aku ajak aku ikut gi Kenduri Kahwin
Rumah siapa..?
Mak aku cakap kenduri kahwin anak Pak Umar.
Oo...Pak Umar gardener tu ker..?
Haaa...mak aku cakap kenduri kahwin anak Pak Umar ex gerdener..
Sebab Pak Umar tu dah tak jadi gardener dah..
Ooo...patut lah dah lama x nampak Pak Umar tu..
Kenduri kat mana..?
Mak aku cakao kat Dewan Arena tu
Mmm....malas nak ikut
Tapi rasa macam nak ikut
Bangun cari baju yang sesuai nak iron..
Bila tanya mak aku nak gi ngan sapa lagi..
Mak aku cakap ada sorang jer kawan mam aku akan tumpang kereta..
Mmmm...ok jer lah...
Nak ikut lah...!

Mak aku cakap majlis mula pukul 11
Mak aku tengah bwr whatsApp tu..
Pastu mak aku cakap ramai lak nak kawan2 mak aku deal nak gi sesama pukul 11 nak konvoi geng mak- mak
Mmm....aku terua x jadi nak.ikut
Malas la aku kalau ramai mak- mak
Aku segan la nak makan bagau
Nanti x selesa mak- mak nak citer
Finaly aku deside xnak ikut
Lagipun nampak mak aku dah masak lauk Kari Ayam...
Mmm...baik makan kat umah jew



Mak aku sent pic ni
Pelamin dia simple tapi cantik
Mak aku cakap rugi x ikut..
Heeeee



 Merah Putih...
Sweet


Mak aku sent pic nasi ni
Nak layur aku la dengan Nasi  Biryani Daging Hitam..
Haaaa...kalau kakak tengok mau nagis..
Sebab kakak suka gi kenduri
Kaka suka makan nasi kenduri daging hitam..
Heee...aku x terliur pun  sebab aku tengah makan kari ayam kat umah
Heeee


Mak balik bawa goodies ni
Purple...!
Sweet purple..
Pink & purple is my fav colour.!
Saya suka..saya suka..!
Heee...kalau kenduri kawin aku memang suka  goodies..
Kalau aku ikut lagi la aku suka sebab aku akan dapat juga..
Tapi pernah juga beberapa kali aku ikut mak aku dorang bagi goodies kanak2..
Coklat ..jelly bean...candy cotton..
Hahaha...ada ker nampak aku macam kanak2
Haaa...kalau gi kenduri kahwin yang kawanw aku jemput biasanya kitorang gi ramai2 naik grab..
Kalau aku gi ngan kawan2 biasanya mak aku akan bekalkan sampul raya yang mak aku dah siap masukkan duit dalam tu..
Mak aku pesan nanti lepas makan makan kena salam ngan mak pengantin dan selitkan sekali sampul duit tu..
Kawan2 aku selalu kutuk aku macam mak- mak sebab aku bagi sampul duit
Tapi aku ok jer...
Sebab mak aku selalu pesan...
Benda baik ke...benda x baik ker yang kita buat...kalau orang kutuk..biarkan jer..
Sebab selalu perkara yang selalu terjadia ialah:
" Hari ini orang mengutuk,
  Hari esok orang mengikut...
  Hari lusa dengan bangganya orang tua
  akan kata kita yang ikut dia...!"
So....ingtan untuk diri swndiri juga..
Takut nanti  kita sendiri pun camtu juga..
Mak aku cakap jangan mengutuk orang berlebihan..Takut nanti berbalik pasa diri sendiri...!
Sekian sahaja pesanan penaja...
Hahahaha


Ada telur  dalam pundi
Ada bunga telur
Ada wajik


 Haaa...yang ni dah la cantik
Box dia ada butterfly...
Mula aku ingat perfume...
Bila tengok kat tranparent tu rupanya kicap!!!
Waaa....cantik la...
Mak aku cakap sekarang mang trend orang bagi goodies yang berupa barangan dapur
Ada yang bagi kicap, beras basmathi ,meehoon etc...Tapi mini pack la..
Bukan beras 10 kg tu..
Haahaha....tapi maknaku kata hari tu ada jer viral kat Kelantan ..tetamu dapat goodies 1 kampit beras..
10 kg bai...!!!!
Pergh...bapak kaya bapa pengantin tu..
Berapa harga beras 10 kg?
Mak aku cakap depend pada gred beras..
Kalau murah bawah rm20
Kalu gred biasa lebih rm20
Pergh....kalau rm20 x dengan 1000 tetamu..
Rm20k bai...!
Mmmm...agaknya bapa pengantin tu memang orang ada- ada...macam Mak Jeton dalam citer Bujang Lapok tu
Kalau orang biasa- biasa macam Mak Sudin...
Mungkin bagi goodies biasa2 juga..
Mak aku cakap.kalau gudies macam yang Pak Umar ni pun banyak bajet juga kena spend..
Kicap..telur..bunga telur...wajik..
Tu untuk sorang tetamu
Kalau 10...kalau 100..kalau 1000..kalau sejuta..
Hahahaha...dah mula.melalut...!
Mmm..mak aku cakap Pak Umar ni walaupun garderner..
Tapi bukan gardener  biasa..
Mak aku cakap Pak Umar ni kerja gardener sebab nak isi masa lapang lepas pencen.
Rumah dia mak aku cakap kembar 2 pintu..
Penuh pokok bunga sebab beliau minat landskap..
Oooo...patut lah nak kerja gardener..
Mungkin sebab beliau minat..
Macam aku juga..
Aku minat art...
Kalau nampak gallery art mesti aku berangan nanti aku nak ada gallery art sendiri..
Heeeee...verangan la dolu
Mana tau Allah dengar doa aku...!


Ops..aku rasa nak makan telur rebus ni dengan kicap tu la..
Tetiba teringin lak nak makan telur rebus ngan kicap...

2 comments:

  1. Takpe la.beri barang dapur kalau loaded.. bersedekah ... janji penğantin tak kelahi laki bini hutang keliling pinggang harihari makan lauk budu kosong je.... nak pick uo utang kawin..
    Mahal trend sekarang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu...10 tahun lagi cannot imagine ...apa doorgift masa tu

      Delete