Monday 5 November 2018

KERABU MANGGA TELUR MASIN

Kerabu Mangga Telur Masin..
Lauk simple yang sedap
Bukan hari ni
Tapi dah ada dalam draff
Siap dah ada resipi dah
Aku jer x perasan
Sebab tengok pic2 kat atas ni kosong lagi
xde tulisan..
Ingatkan lum ada resipi
Rupanya resipi kat pic bawah sekali..
Mmm...memang x perasan la...


Lauk ni simple jer
Tapi memang sedap
Sebab makan waktu lapar
Hahahaha..
Pastu mak akunjust buat sebiji jer telur masin..
Memang makan berebut ngan mak aku..
Sekejapan jer dah clear..
Mak aku rebus 3 biji telur masin
Tapi just buat kerabu ni sebiji jer
Mak aku cakap sebab takut aku x suka
Kalau aku x suka ..buat banyak mak aku kata nanti bazir
Kalau buat sebiji..kalau x cukup boleh tambah lagi sebiji..
Tapiiiii.....
Kalau buat lagi sebiji selepas tu mesti dah x sama dengan yang pertama kan...?
Betul......trust me...
Kalau x caya..cer lepas habis makan suruh mak ko buat lagi sekali..
Mesti x sesedap yang pertama tadi..
Sebab apa...?
Sebab yang pertama tadi makan oenuh excited sebab tengah lapar..
Kali keduanperut dah kenyanv...
Mana nak sedap lagi dah....
Hahahaha...



Lauk Kerabu Mangga Telur Masin ni lauk  aku ngan  mak aku
Selalunya time balik mak aku masak sempoi2 jer
Selalunya la..
Tapi ada juga mak aku gigih masak yang complicated walaupun untuk dinner
Hahaha....aku pun x tahu..


KERABU MANGGA TELUR MASIN
1/4 mangga - sagat kasar/ cincang
1 bijj telur masin
1 tangkai pokok ketumbar
1/2 biji bawang besar hiris
2 cili padi merah hiris
Secubit gara.
Secubit gula
1/2 limau nipis.

1. Gaul mangga cincang,bawang,cili potong, garam dan gula.
2. Perahkan limau dan sesuikan rasa
3. Tambah telur masin yang dipotong dan tabur daun ketumbar...


3 comments:

  1. salam

    ni yang menghancurkan kawalan makanan.. bukan menghancurkan lemak....nampak melelh air liur

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe.....bukan ada lemak pun..just telur & mangga..
      Tapi gajah x makan nasi pun x kurus juga...hahahaha( lawaks budus)

      Delete
  2. Lemak Dari kalori nasi ...

    ReplyDelete