Tuesday 20 November 2018

COKLAT BERYL'S vs COOKIES BERYL'S

Coklat Beryl's
Beryl's Cookies...
Banyakkkk....
Mak aku beli
Hari Khamis aku cuti bergilir
Tak gi sekolah..
Memerap jer kat umah sampai malam..
Maghrib abang balik bawa Apam Balik Durian, Aoam Balkk Cheese dan Apam Baljk Coklat
Mak aku plak bawa balik segala Coklat dan Biskut ni .
Dengan Nasi Bungkus sekali..
Haaa.....dah segalam macam makanan
Ssbab tu mak aku soh abang bawa Apam Balik tu bagi kawan2 main futsal tu


Beberapa hari sebelum tu mak aku dah cakap
Hari Khamis mak aku nak gi Beryl's
Pastu nak gi Seremban
Makanya betul la mak aku gi Beryl's
Sebab banyak bawa balkk product Beryl's
Tapi bukan la semua tu untuk makan..
Banyak juga mak aku agih2kan..
Mak aku cakap xyah la citer nanti x jadi sedekah plak..
Hahaha


Nougat ni untuk aku
Beberapa hari lepas aku ada cakap.ngan mak aku tingin nak makan Turkey's Delight ngan nougat ni
Tak dapat Turkey's Delight..
Dapat Beryl's Nougat..
Alhamdulillah...sebut jer menjadi doa dan ada sesetengah yang Allah makhbulkan


Tiramisu White Chocolate ni memang icon Beryl's la kan....
Haaa....akupun kalau gi Beryl's mesri mak aku pesan Tiramisu ni
Asalnya ada 3..
2 dah jadi rezeki orang lain..
1 makbaki cakap nak bagi Aqil balik kg nanti
Mak aku cakap xleh tinggalkan bnyak2
Nanti mak aku yabg makan banyak sebab mak akj suka coklat
Aku x suka sangat tramisu ni sebab mn
white chocolate dalam dia tu manis sangat


Ni mak aku cakap untuk makan


Ni belum  berusik..
Takse sasapa nak rebut
Abang pun langsung x sentuh coklat tu
Tak tahu lah abang x suka atau x tahu ada coklat
Hahaha
Mungkin rezeki kakak balik nanti


Ni mak aku beli 2
1 dah jadi rezeki orang lain
1 jer tinggal
Pun belum makan




Cookies ni mak aku beli 2 pack
1 jadi rezeki orang lain..
1 lagi bahagi 2
1/2 rezeki orang lain.
1/2 jer tinggal kat rumah untuk makan



Ni mak aku cakap memang beli 1 pack jer..


Semalam baru buka..
Mmmmm...not my taste
Rasa dia macam meringue cookies



Ha...ni jer yabg betul2 aku punya
Mak aku beli 2 pack
1 jadi rezski orang lain
1 jer rezeki aku
Aku nak dua2 tapi mak aku cakap amik 1 jer
1 lagi mak aku cakap nak jadikan souvener..
Ok...bye.!

2 comments:

  1. Bitter chocolate..eurgh.. unless buat cake or chocolate drink..

    ReplyDelete