Tuesday 20 November 2018

APAM BALIK DURIAN,APAM BALIK COKLAT & APAM BALIK COKLAT CHEESE

Apam Balik Durian...

Apam Balik Cheese Chocolate


Ada 3 flavour
Durian
Cheese Chocolate
Chocolat

Yang Durian memang bau dia kuat
Filling jem durian


Filling Chocolate


Yang dimakan hanya 1/2 Apam Balik Durian
Dan 1/2 Apam Balik Cheese Chocolate sahaja..
Apam Balik Chocolate x berusik pun..!
Sebab semua tu size gedabak
Abang off hari Khamis
Aku cuti bergilir SPM
Mak aku dh bgtau mak aku balik lewat sebab gi Seremban..
Pagi aku masak sarapan.
Petang abang kuar
Abang kata nk gi ziarah Cikgu Atan..guru kompang abang dulu sedang koma kat hospital.
Maghrib abang call tanya aku nak makan apa
Aku xnak apa2..
Tapi abang kata àbang akan beli Apam Baljk
Rupanya sampi 3 keping size gedabak abang beli..
Siapa nak makan banyak2 mcm tu..?
Abang kata abang pun x tahu size dia besar mcm tu..
Mak aku balik lagi la mak aku bising..
Dah la harga sekeping apam balik tu macam harga pizza regular size...
Nak kurangkan bising mak aku..
Abang cakap nanti  lepas isyak abang nak gi futsal nanti abang bawa bagi kawan2 makan..
Nampak muka abang dah berubah..
Aku cepatw back- up abang...
Aku cakap xperlah nanti abang bawa gi futsal..Habis la tu apam balik tu..
Xdelah membazir..
Huuuu..aku risau gak buat abang merajuk nanti langsung xnak beli apa2..
Aku juga yang susah nanti
Selalu kalau tengah malam aku lapar..
Aku wasap jer abang minta belikan burger ke..roti john ke..fries ke..
Abang mesti belikan...
Kadangw aku ngan abang makan senyap2 jer waktu mak aku dah tidur..
Hahaha...
Begitulah kisahnya Apam Balik

4 comments:

  1. Ala mak bising takkan abang dah dented ego kot. All these whike mak bising ok..takkan now sound camtu muka bwrubah...kwna banyaknsabar jadianak anak...sebab Bila kita dah besar dan bekerja kita akan rasa lagi hebat dari mak kita.. masa tu mak leter bising telinga dah berasap.. dulu masa tak kerja dan berduit mak bising akur dan patuh... rapi bila kita baru nak hidup dan bekerja mak tegur kita boleh rasa marah.. bengkak.. padahal.. tak halnya.. banyak tokoh tokoh hebat yg lelaki dia masih hormat mak nya bapanya seperti dia masih kecil...padahal dia tokoh korporat tertinggi..
    Hidupkerjayanya so far telus dan lapang... dan berkat dipermudahkan...
    Ok laa pokoknya kita kena stay humble..

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu...doakan kami jadi anak2 soleh dan solehah...

      Delete
  2. salam...

    bertekad dan sentiasa jadi anak yang santun dan patuh pada mak ...doa sendiri lagi berkat dan disipline diri...

    alway fikirkan kebajikan dan pengorbanan mak.. apa selepas ni?
    dan compare dengan yang tiada...mak..

    ReplyDelete