Wednesday 9 January 2019

SUP MACARONI- BEKAL 9 JANUARI 2019


Macaroni  Sup
Bekal hari ni ...Rabu 9 January 2019
Haa...tahun ni bawa bekal semua heavy la..
Mak aku la asyik masak bekal heavy.
Nasi la...mee...pasta etc


Semalam aku just request nak bawa sandwich jer
Tapi mak aku cakap telur x cukup
Lupa nak beli..


Tapi elok gak baqa bekal heavy ni
Sebab hari ni kokurikulum..
Banyak nak guna tenaga
Sebab hari Sukan & Permainan
Kelas habis lambat..
Pukul 4 baru habis
Tapi biasa aku & geng aku kuar lambat
Mak aku lak kadang aku kuar gate mak aku dah ada tunggu bawah pokok seberang Ayam Lidi tu
Kadang mak aku lum sampai
Selalunya memang kena menapak jauh la sebab selalunya mak aku tunggu depan Prima nun..
Pastu biasa la..memang Q panjang la nak boleh lepas depan sekolah tu..
Lum lagi jem kat jalan..
Mmm...dah dekat 2 tahun ngadap jem sejak  construction  hi way apa ntah..

Mak aku nyer bekal


Seperiuk sup dan macaroni


Sup ayam + extra sayur..
Macaroni Sup memang dah selalu mak aku masak
So...sekarang ni senang skit nak update..
OTW nak gi sekolah pun sempat..
Haa....C&P jer...dari entri  sebelum ni  & alter skit..siap

SUP MACARONI
1/2 pack macaroni

2 ketul ayam + tulang ayam
1 batang carrot
1 mangkuk bunga kobis
1 cawan brocoli
1 tangkai daun sup
1/2 bawang holland
3 bawang putih
1 sudu garam
2 sudu minyak

1. Panas minyak dan tumis bawang cincang
2. Masuk ayam yang dicincang bersama tulang ayam.
3. Masuk 5 cawan air dan rebus dengan api perlahan hingga ayam empuk
4. Tambah garam,dan carrot potong.
5. Bunga kobis dan broccoli dimasukkan akhir sekali dan terus matikan api kerana sayur ini cepat empuk
6. Sesuaikan rasa dan tabur daun sup
7. Rebus macaroni dan toskan.masukkan sikit minyak supaya tidak melekat




 Jika hendak terus makan...pasta boleh terua masuk kedalam sup.
Jika lambat nak makan atau untuk bekal ..asingkan kuah dan mac supaya  tidak terlalu  
kembang


Untuk bekal...
Bungkus asing  supnya
Ni mak aku nyer
Aku nyer tupperware pink yang tinggi tu
Mak aku cakap supaya senang nak tuang kuahnya nanti
Ok...bye



2 comments: