Friday 18 January 2019

SANDWICH UNTUK BEKAL 17 JANUARY 2019

Bekal 17 January 2019
Chicken Slice Sandwich & Fries
Actually fries tu juga mak aku tambah dalam filling tu..
Memang sedap letak chicken slice
Tambah lak ngan fries..
Terasa - rasa lagi sedap
Tapi dah habis dah pun ..
Hari ni x sempat kejar masa nak tulis & post awal
Dah tengah malam baru free.
Haa...dah start bz..
Actually juga bz sebab hari ni keluar gelap
Balik dah gelap juga
Keluar pagi masih gelap
Balik pun dah gelap sebab terus gi amik kakak kat Puncak Alam




Ni Abang nyer brakfast
Sama menu ngan aku
Sandwich & Fries

Aku nyer mak aku potong sandwich tu bentuk fingers
Abang nyer triangle




 Ni bekal mak aku
Sama juga Sandwich
Potong bentuk fingers juga
Cuma bezanya mak roti aku x buang tepinya
Akunya kerak tu mak aku potong.


Ready dah bekal aku
Bekal mak aku
& breakfast abang

CHICKEN SLICE SANDWICH - bekal aku
Roti slices
Chicken slice
Daun salad
Mayonis+ cheese powder
Fries

1. Sapu mayonis cheese pada setiap roti
2. Letak daun salad + picit lagi mayonis
3. Letak chicken slice
4. Letak lagi 1 slice roti yang disapu cheese mayonis
5. Susun fries dan picitkan lagi mayonis
6. Akhir sekali letak roti yang ke-3 dan cucukkan lidi supaya kemas..
7. Potong jalur atau potong segitiga

** 1 set guna 3 slices roti

 Chicken slice
Mak aku cakap celur dalam air panaz


 Mayonis..
Guna refil jer murah skit
Isi dalam botol yang ada moncong picit..
Kalau xde isi dalam plastik
Potong bucu plastilk..picit...
Settle masalah..!!


 Mayo + Cheese Powder..
Cheese powder yang abang beli tahun lepas lagi
Tiap kali nak buat sandwich @ wrap
Mak aku campur dalam mayonis..
Sedap sangat
Masa Auni makan bekal aku
Auni ada tanya mak aku guna sos apa
Aku cakap sos thousand island
Tapi Auni kata rasa dia x sama..
Sos ni lagi sedap..
Hahahaha....mana aku tahu
Mak aku yang buat
Aku ingat thousand island
Rupanya mayo + cheese powder
Heee....ok..nanti aku cakap semula ngan Auni
Sowwi Auni...!


 Daun Salad
Mak aku nak beli salad hijau
Tapi aku suggest mak aku beli salad campur ni murah skit
1 pack ni rm 2.99
Boleh tahan seminggu ni
Haaa....bijak x aku..
Heee

 Ok....inilah bekal dan sarapan
Hari Khamis 17 January 2019
Ok..bye

2 comments:

  1. Bila fries letak sebagai filling..Tu panggil butty sandwich.
    Baik mak potonpotong kerak roti..
    Anyway..check email. Tengok ikan sept ..puyu betuk duduk Dalam aquarium heated ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Butty Sandwich...baru tahu..TQ info..
      Dah baca e mail
      TQ sis nor share pic menarik..
      muah3...

      Delete