Tuesday 29 January 2019

TELUR 1/2 MASAK & ROTI JER - BEKAL 28 JANUARY 2019

Bekal semalam...
Semalam bz ..banyak homework
X sempat nak post


Dalam bekas hijau tu aku nyer bekal
2 biji telur 1/2 masak
Bekas segi 4 merah tu mak aku nyer bekal
Telur 1/2 masak juga dangan roti wholemeal
Dalam mangkuk tu palk telur 1/2 masak untuk abang sarapan..
Kakak..?
Mmm...kakak mana suka telur..
So..kakak nyer roti jer..
Kalau kakak rajin makan laa roti bakar
Kalau x....mmmm...makan jer lah roti jer


Nampak x kat belakang bekas hijau tu ada botol kicap mini size..?
Haaa....aku pun dah tengok pic nj baru perasan ada pic botol kicap
Sebenarnya mak aku masukkan sekali botol kicap yang kecil tu dalam beg bekal aku..!
Memang jadi bahan ketawa kawan2 aku la..
Siap bawa  botol kicap...!
Aku memang x tahu pun mak aku masukkan botol kicap kecik tu..
Kawan2 Aku yang  nampak dalam beg bekal
Hahahaha....
Mesti mak aku letak untuk aku makan telur 1/2 masak ngan kicap ni...
Tapi blavk pepper xdelah pulak..!
Sslain telur 1/2 masak ...
Bawa juga bun sambal tu...
Bekal simple jer semalam...
Masa balik mak aku tanya telur 1/2 masak aku nyer ok ke tak...
Mak aku cakap sebab yang mak aku nyer masak dalam bekas berasingan...
Kata mak aku ...telur untuk aku ngan abang mak aku kata memang set timer
Yang mak aku nyer x set timer..

Yang aku nyer cantik jer telur 1/2 masak tu..
Egg yolk dia cantik x pecah
Putih  dia pun elok2 jer semua jadi putih ..
Takde yang jernih...
Mak aku cakap letak jer telur dalam bekas aluminium ..kole aluminium @ kuali aluminium..
Pastu tuang air panas yang baru mendidih hingga tenggelam telur tu
Biarkan tanpa tutup..
Set stopwatch @ timer ...kat handpgone pun boley...selama 7 minit
Cukup 7 minit terus kuarkan telur dan rwndam dalam air biasa ..

2 comments:

  1. bagus la mak awak taking all eventualities into consideration.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heee....tapi about kicap tu sampai sekrang jadi bahan ketawa kawan2..
      Tapi biler citer kat mak kiter..
      Mak kiter cakap...Hari ni orang mengata..esok orang meniru..

      Delete