Friday, 21 April 2017

PULUT KUNING vs PULUT MANGGA

Pulut Kuning Sambal Bilis...
Pemberian dari jiran sebelah pintu rumah ku...
Jangan x tau...jiranku ini seorang lelaki...
Dah la lelaki...bujang lak tu...
Tapi pandai masak...
Sedap lak tu...
Dolu2 masa dorang duduk ramai- ramai selalu bau dorang masak...
Paling aku ingat masakan dorang yang paling sedap..Kuah Kacang Daging...
Sampai sekarang aku masih ingat sedap dia...
Kadang dorang bagi rambutan sampai 1 plastik besar ..
Jenuh la nak makan..
Tapi sekarang jiran tu dah tinggal sorang..
Dia pun cakap dia dah jarang masak..




Pulut Kuning ni jiran aku tu bagi hari Sabtu ke Ahad ntah..dah lupa sebab dah seminggu...
Hihihi...
Tapi dia nyer sambal bilis tu sedap giler..
Abang yang x suka bilis pun boleh makan...
Hahaha...
PULUT KUNING RENDANG DAGING kat sini...

PULUT SAMBAL kat sini...

Tapi sambal bilis yang jiran aku bagi ni
Lain rasa sambal dia...
Rasa sedappp sangat...
Ke aku yang tengah lapar...
Hahaha....
Tapi siyes la sedap do.!!!!
Dah seminggu pinggan tu menginap kat umah aku..
Sebabnya mak aku cakap xde masak special nk balas pinggan tu...
Aku soh mak aku balas ngan Biskut Gery jer..
Tapi mak aku xnak..
Soh mak aku balas ngan mihun goreng pun mak aku cakap segan..
Sebab masak pagi2 untuk bekal xkan nak hantar pinggan tu pepagi buta lepas subuh time orang bz nak gi kerja..
Nak hantar malam2 time orang dah balik kerja xde lak masak special...xkan nk bagi telur dadar...hahahaha...
Mmmmmm....


 Makanya hari ni mak aku masak Pulut Mangga..
Dapatlah balas bekas Pulut Kuning tu..
Itu yang nama entri ni...
Pulut Kuning vs Pulut Mangga

Tapi mak aku cakap versi hari ni kureng skit..
Mangga tu dah masak ranum tapi x berapa manis..
Sos santan tu plak x berapa pekat..
Lagi perfect masa masak
PULUT MANGGA HIJAU KUNING...kat sini

Mmmm.....dah itu rezeki kitorang dan jiranku itu....
Syukur Alhamdulillah.....!!!!

3 comments:

  1. Cantik nya pulut mangga...pinggan tu pun cantik gak....wahh...rajin ye jiran bujang memasak...bulan posa boleh tukar2...juadah...

    ReplyDelete
  2. Cantik nya pulut mangga...pinggan tu pun cantik gak....wahh...rajin ye jiran bujang memasak...bulan posa boleh tukar2...juadah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak kiter pun cakap pinggan tu cantik...
      Jiran kiter memang rajin selalu sapu sampah luar rumah..
      Kiter...???
      Hahaha....larikkkkkk

      Delete