Monday 6 January 2020

ROTI PURI UNTUK MINUM PETANG

Balik dari USJ....
Semua pakat berkurung dalam bilik
Nampak mak aku tidur
Aku x tidur
Layan handphone jerk

Tapi tetiba bau makanan sedang digoreng

Waaaaa...
Mak aku masak Roti Puri
Aku suka...

Roti Puri Cicah Kari...
Untuk dimakan dipetang hari..
Tadi makan sate macam untuk 3 hari...
Sekarang dah lapar macam xmakan 3 hariπŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†

Roti Puri
Ngan Kuah Kari
Kari Ikan

ROTI PURI.. mak aku
1/2 kg tepung gandum
1bungkus (11gm) yis mauripan
2 sudu susu tepung
2 sudu gula
sikit garam
2 sudu butter
1 cawan air suam-kalau x cukup boleh  tambah
minyak untuk goreng
1. Campur tepung,gula,yis,susu & gaul.
2. tambah air suam + garam sedikit demi sedikit & uli sampai lembut.
3. masukkan butter sikit demi sikit sambil uli sampai x lekat tangan..
4.Bahagikan adunan jadikan bebola sebesar bola ping pong & biarkan 20 minit.
5. Gelekkan bebola hingga nipis & goreng dalam minyak panas.
6. Bila mengelembong balik-balikkan hingga garing & angkat
7. Hidangkan bersama kari

Kari Ikan

Selonggok Roti Puri
Sekuali kuah kari


Jom makan....
Mak aku buat 1 teko teh O panas
Brrrrr...
Alhamdulillah
Kenyang sampai malam

2 comments:

  1. Mak selalunya gitu....macam lipas kudung cepat macam kilat... Lepas Tu kepenatan ...

    Ah bless all mom

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aammiinn...
      Nanti kiter pun kalau jadi mak camtu gak ek.. πŸ˜…πŸ™Š

      Delete