Monday 13 January 2020

BEKAL SEPANJANG MINGGU 1 & MINGGU KE-2 JANUARI 2020

Sesaja xde kerja. 🤭
Kumpulkan menu bekal maka aku, abang d kakak sepanjang minggu 1 & minggu ke-2 dalam bulan Januari 2020
Minggu pertama Januari start 1 Januari hari Rabu. Semua cuti..
Hari Isnin & Selasa xmasuk dalam list ni sebab tu kira tahun 2019 nyer bekal🤣
Hari Khamis la baru semua kerja..
Dulu masa sekolah tak terfikir nak kumpul bekal ikut minggu..
Kalau bekal sama berulang2 aku skip jer x tulis pun



2 Januari tengok jer kesibukan semua orang untuk 1st day kerja 2020
(macam la 31 Disember 2019 tu tak kerja.. 🤭🤣🤣)
Kalau yang sekolah yer la sebab cuti hujung tajun panjanggggggg

BEKAL 2 JANUARI(KHAMIS)
CHICKEN SLICES SANDWICH RECIPI... Kat sini
Bekal mak, abang & kakak
Ni abang nyer bekal nampak menarik skit sebab sandwich tu nampak filing dia
Bekal mak aku ngan kakak xnampak filling

BEKAL 3 JANUARI(JUMAAT)
Laksa Lemak Kedah
RESIPI LAKSA LEMAK KEDAH.. kat sini
Bekal Mak aku
Mak aku bawa bekal laksa ni sebab malam tu mak aku masak Laksa Lemak Kedah..
Mak aku cakap sengaja masak laksa sebab nak bawa bekal laksa ni untuk 2 orang achik cleaner yang selalu tolong mak aku.
Mak aku kalau kita x mampu sedekah banyak... Sedekah juga walau sikit
Sedekah Jumaat wp sekadar 2 bungkus laksa..

Roti Telur Sardin
RESIPI ROTI TELUR SARDIN.. kat sini
Bekal abang ....Bekal Jumaat juga
Ada 2 bekal Jumaat..
Roti Telur Sardin
Coz abang x makan laksa
Kakak pun sama

 BEKAL 4 JANUARI ( SABTU)
Sandwich kakak
Kakak jer kerja Sabtu
Kakak kata patut x kerja Sabtu
Tapi sebab awal tahun bz..
Kena kerja
Ni bekal Kakak
Chicken Sandwich

 Air Kosong
Kakak kata x lalu air kat tempat kerja
Tak tau pasaipa
Hahahaha

BEKAL MINGGU KE-2 

BEKAL 6 JANUARI (ISNIN)
Macaroni Pedas
RESIPI MACARONI PEDAS... kat sini
Pasta antara makanan yang tidak pernah putus bekalannya kat rumah we all
Macam juga stok beras
Macam2 jenis pasta mak aku beli & selalu tukar2..
Spaghetti
Fettucini
Angle hair
Vermicelli
Spiral
Macaroni
Bow tei
Tu yang selalu mak aku beli
Mak aku kata ada banyak lagi jenis pasta yang kita jarang & x pernah cuba
Siyes ar..?

Selalu mak aku goreng or buat sos bologmese or carbonra..
Mak aku kata banyak lagi sos yang kita x pernah try..

BEKAL 7 JANUARI ( SELASA)
Butger Daging.. 
Tapi macam burger hutan rimba
🤣
Ni untuk aku brunch..
Actually aku jarang breakfast awal2
Pukul 10 @ 11 baru makan.
Sebab pagi2 lum ada selera nak mkan heavy
Kalau nak makan sangat pun aku buat nescafe & bakar jer roti dulu..
Pukul 10 baru makan yang mak aku masak
Sebab biasanya mak aku masak heavy untuk bekal

Mak aku 1 burger
Kakak 1 burger
Abang.... 2 burger..


Itupun abang dah paw aku nyee 1/2
Hahaaha....


BEKAL 8 JANUARI ( RABU)
Spaghetti Olio Ayam.
RESIPI SPAGHETTI OLIO AYAM... kat sini




 BEKAL 9 JANUARI (KHAMIS)
Nasi Lemak Kuning Sambal Daging
RESIPI NASI LEMAK KUNING SAMBAL DAGING..kat sini.
Yang pasti bekal semua x bawa tupperware
Mesti semua suka sebab xyah basuh bekas bekal🤣

Tahun lepas pun aku pernag jer beberapa kali bawa bekal ni
Yang paling aku ingat aku pernah bagi kat Faiz  Kedah tu sebungkus sampai ada yang ingat aku ada affair ngan dia
🤣🤣🤣
Aku bagi sebab Faiz kan orang Kedah..
Mesti la dia pun ada nostalgia pasal nasi lemak ni..
Memang pun Faiz kemain lagi suka sebab dia kata kat KL dia lum jumpa makanan lagend Kedah ni




BEKAL 10 JANUARI ( JUMAAT)
Yee Mee Goreng
RESIPI YEE MEE GORENG... kat sini
Tersama pulak c&p resioi bekal ni pun aku pernah bawa hari Jumaat
Ok sambung plak bekal minggu depan...

No comments:

Post a Comment