Sunday 19 January 2020

PULUT KUNING JUMAAT


Pulut Kunyit
Pulut Kuning
Hari Jumaat nyet
Bukan 1 bekas tau
Ada 2 bekas.....


Tapi ada 2 bekas Pulut Kunibg ni
Banyaknya mak aku masak....
Patut la dari malam mak aku masak
RENDANG DAGING JEBAT DERHAKA.....
Masak banyak-banyak ni nak buat apa?
Nak buat kenduri ker..?

Aku nyer sarapan...
Haaaa... breakfast.. Lunch & Teabreak pun aku belasah makan pulut ni...
Haaa.. easy to say.. sepanjang hari Jumaat la
Makanan fav kannn..
Haaa... Kalau tengok old post memang banyak jer about pulut..
Untuk step by step & tips nak dapatkan  pulut kuning cantik boleh refer KAT SINI.......

Pulut is our favourite wehhhh
Sedap...

Pulut Kuning vs Rendanf Daging
+ Hot Caremel Latte Nescafe

 Bekal abang & bekal kakak


 Yang nak mak aku cakap nak bagi mak Ismail


Ini juga sudah ada tuannya
In sha Allah akan jadi rezeki orang lain


Bekal mak aku
Cam biasa mak aku akan update by whatsApp kalau nak makan
& ayat yg aku dah hafal pastu mak aku akan tanya aku dah makan ke  belum
Sebelum tanya aku....soalan wajib juga mak aku akan tanya..
Abang dh gi kerja ke belum
Pukul berapa abang keluar..
Kakak dah gi kerja ke belum
Pukul berapa kakak keluar
Pasty baru tanya aku dah makan ke belum..
Dah mandi ke belum🤭🤭🤭



Mak aku cakap ajak cleaner makan sama
Kongsi rezeki

Betul lah dalam rezeki kita ada rezeki orang lain
Kata mak aku orang yang nak terima rezeki pulut kuning ni mesti belum tahu bahawa seawal pagi sudah ada tertulis rezeki untuknya..
Sama juga dengan kita
Kita x tahu rezeki yang Allah dah sediakan untuk kita
Sslalu kita akan dapat rezeki yang tidak disangka oleh kita

Kannnn.....
Terbukti bila kita memberi kepada orang lain...
Lagi banyak Allah memberi kepada kita
Rezeki yang tidak disangka-sangka...

Kakak balik kerja bawa balik rezeki ni...
Kek Batil yang sangat sedap
Moist & rich dengan rasa coklat
Brownies... Yang manis
Mini Cream Puff yang creamy..
Mmmmm..... Sedapnya...
Kakak kata ada birthday party kat tempet kerja kakak...
Kata kakak sangat banyak makanan berlebih..
Kakak kata kakak amik sikit jer sebab takut membazir..
Aduhhhhh..... Naper lah kakak x amik Kek Batik Indulgance tu banyak2😁😁😁
Heeee... Sebab sedap giler


Alhamdulillah...
Syukur atas rezeki dari Allah...

9 comments:

  1. Perghhh ya Allah nikmat-Mu 🤤

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaaaa... Oghang Kedah mesti suka pulut kan...
      Kalau balik Kedah wajib makan pulut... Kuih muih yang dijual kat sana pun pun banyak yg dibuat daripada pulut.. Nenek. Kiter plak wajib buat ketupat palas kalau kitorang balik

      Delete
  2. Fuyooo!!!!sedapnya pulut kuning mkn ngan rendang..😋😋😋.lama dah tak mkn...kene buat ni...
    Aaakn..rezeki mmng dh di tentukan oleh ALLAHkn...dlm rezeki kita ada rezeki orng lain..nnti ALLAH s.w.t murahkn lg rezeki kita...
    Orng berbudi
    Kita berbahasa
    Orng mmberi
    Kita merasa
    Rezeki mmng tak salah alamatkn..😄😄😄

    ReplyDelete
    Replies
    1. Errk on auto spell ke?

      Anyway. Memang cepat kalau rebus daging sebelum buat rendañg atau sambal...

      Arwah mak selalu buat ... So cepat tapi empok. what ever part of beef.
      Same.with paru.. hiris rebusd dulu baru rebus..cepat kurang Makan gas

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  3. 21:43
    Kalau buat jangan lupa hantar kat jiran skit. Mak kiter cakap sedekah yang sikit pun Allah kora pahala.. Heee

    ReplyDelete