Sunday 12 January 2020

BEKAL TORTILA UNTUK KELAS CERAMAH LESEN L


Tortila...
Semalam  nyer citer...


Pepagi buter mak aku dah buatkan tortila wrap ni untuk bekal aku
Heeeee.... Naper?
Terkezut sebab bekal aku..
Hari Sabtu lak tu
Pepagi buter lak tu kan...
Heeee.... Actually semalam aku ada class
Hahaha... driving class jer punšŸ¤­šŸ¤­šŸ¤­
Heeee... baru gi kelas ceramah 8 jam tu jer kot..
Hahaha..
Patutnya aku nk register bulan 12 hari tu lagi...
Ni semua Daniel la punya pasal
Janji nak register sama-sama..
Lastly dia x jadi sebab dia baru dapat kerja part time kat bengkel kereta
Ah.. dia memang dah terror dah pun drive merata
Tapi dia dah janji nak amik lesen sama2..
Tapi tu la...
Kita hanya merancang..
Sudahnya.....aku gi ngan Tyas & Izz Najmi
Tyas terus register motor & kereta
Izz lak dah ada lesen motor
Ni sambung amik lesen keter lak
Janji tunggu kat driving school pukul sebelum 8.30..
Pastu staff dia akan bawa gi kelas ceramah tu kat Batu 10...
Aku tanya mak aku Batu 10 tu kat mana sebab aku x tahu
Mak aku cakap Batu 10 tu lepas Batu 9...!
Hmmmm...membantu la sangattttt...
Tapi malam dah roger2 Tyas & Izz dah..
Izz dah pesan bawa duit lebih sebab makan kat sana mahal..
Dia kan dah pernah gi ceramah tu maza amik lesen motor masa form 4
Izz kata kalau waktu break dia pendek kena rebut2 la skit nak makan...
Mmmmm..... Dari malam aku request la nak bawa bekal yang senang nak makan sbb takut break pendek
Aku malas nak rebut..
Nak solat lagi...

Bangun pagi tengok mak aku buat Tortila Wrap ni..
Cantikkkkss..
Senang nak makan

Mak aku soh bawa 2 roll ni
Pesan mak aku :
"Yang ikat 1 getah tu makan... 
Yang ada 2 getah tu bagi  kawan 2 orang tu. Dah siap potong 2 pcs tu. Nanti soh dorang makan sorang 1/2...
Bawa air kosong...nanti dalam kdlas kalau mengantuk minum air kosong..
Bla.... bla.....bla..."

Aku takyah jawab banyak2..
Dengar jer apa mak cakap..
Kalau nak selamat... Ko just Jawab" ok"

Haaaaa.. Dah amik 2 roll tortila masuk beg
Telekungbdah bawa
Air kosong dah amik
Mak aku soh abang hantar aku naik motor..
Taknakkkkk laaaaaaa naik motor
Nanti pakai helmet rosak la owning tudung..
Sia2 la ngadap cermin 1 jam semata2 nak adjust tudungšŸ¤­
Finally abang hantar ngan kereta..
Heeeee

Kalau dolu ini lah antara bekal sekolah yang paling aku suka
Exspecially masa masih jadi pengawas
Waktu rehat rushing nak jaga tangga.
Nak jaga parking bagai..
So..aku selalu request bekal yang senang nak makan sambil buat kerja..
Mak aku cakap nanti kalau study jauh boleh jer buat sendiri bekal macam ni
Mak aku cakap boleh jer isi ngan tuna..
Sardin....spread bagai..
Tapi masalahnya.... Sempat ke aku nak buat..
Aku dah nampak... Paling senang bawa jer toester or sandwich maker...
Beli roti banyak2..
Haaaa..... Sarapan roti jer everyday
Aku ok jer kalau makan roti.
Aku suka roti

 Ok... Sebelum study kat U
Jom study ni dolu..

Buat homework jap...

Yang pasti cousin aku Haikal dah lukus dengan jayanya dah pun..
Aku baru attand ceramah  8 jam
Haikal sedang meraikan kejayaan cemerlangnya 49/50 bai!!!
Doakan aku


No comments:

Post a Comment