Friday 10 May 2019

IFTAR KE- 3 RAMADHAN 1440- BERSYUKUR DENGAN REZEKI ALLAH

Sirap Berempah
Minuman iftar hari ke-3 Ramadhan 1440- Hari Rabu
Sirap ni yang mak aku dah siap masak SIRAP SELASIH NOSTALGIA RAMADHAN ...kat sini....
Hari Rabu aku memang habis kelas lambat
Pukul 4 baru habis class walaupun bulan Ramadhan
Habis class tunggu jer mak aku kat bus stop depan sekolah
Sampai rumah ...mak aku cakap kakak ada whatsApp bagitau departmenta  kakak ada dapat sponser juadah iftar
Kakak pesan mak aku jangan masak banyak sebab dah ada maknanan
Kakak kata kakak dapat 2 beg
Alhamdulillah ....
Rezeki yang dah disusun Allah...


Sponser dari bank Rakyat rupanya
Ada 2 beg ni kakak dapat
Jom tengok ada apa dalam beg ni


Ok..setiap beg ada 1 set Nasi Tomato
So,ada 2 set lah sebab 2 beg


Menarik Nasi tomato ni


Ada Kuih Karipap & Cucur Kacang dan juga 2 biji kurma setiap 1 bag tu
Selain tu ada juga 1 botol air mineral dalam setiap beg


1 Cucur kacang dan karipap yang dapat tu mak aku panaskan semual
+ dengan 5 biji Karipap frozen
Karipap tu ada yang 2 besar tu dari beg iftar tu
Cucur kacang tu tinggal 1
Naper..?
Heeeee,.... kakak kata sbab ada kawan kakak yang ABC
So, kawan kakak makan cucur tu...
Syyyyy....
Kakak kata,kawan kakak x dapat sebab lain department
Alahai...naperlah kakak x kasi jer 1 beg tu kepada kawan tu
Hmmm...kakak kata dah bagi tapi kawan kakak yang xnak ,just nak kuih kacang tu jer nga air mineral


Mak aku tetap masak juga  lauk Tempe Goreng fav kakak  i
Every day dalam bulan Ramadhan ni
Hahahaa....

Ni juadah iftar  3rd Ramadhan
Dalam mug tu nasi kukus
Now memang everyday mak aku MASAK NASI DALAM CAWAN.....
Ada macam-macam lauk..
Daging Jeruk Goreng
Sayur Croccoli
Tempe Goreng
Sambal Belacan & Ulam
Air Sirap berempah..

No comments:

Post a Comment