Monday 13 May 2019

JUADAH IFTAR HARI SABTU

Air Teh Krisantimum
Memang payah nak sebut
Sebab selalu sebut TEH BUNGA jew
Kadang sebut Teh Bunga Kekwa
Minuman iftar hari Sabtu


Sempoi jer
Pecahkan ais isi dalam gelas
dah nak azam tuang jew dalam gelas
Hari Sabru aku ikut mak aku
Balik tengahari tu singgah cari wallpaper
Past singgah AJ beli sotong,ikan & mak aku kata nak beli ulam-ulaman


Satu rumah bau sesuatu
Macam mender terbakar pun ada
Rupanya mak aku tengah bakar terung
Memang BAKAR
Nampak hangus hitam



2 biji dah siap bakar
Ada lagi 2 biji
Naperlah terung yang cantik dibakar hangus?
Mmmmmm...mak aku cakap nak buat Kerabu
Tapi x jadi lak
Pastu jadi ulam


4 biji terung siap dibakar dan dikopek kulit
Bau dia macam sdap
Tapi aku x try makan pun
Tak sanggup aku nak makan mender hangus camtu
Hahahaha....

Pucuk Tenggek Burung
Ulam mak aku

Semua ulam tu mak aku kata nak cicah Budu
Budu yang mak Zamir bagi sama ngan Buah Avocado hari tu



Ikan Goreng
Yessss...
Yang ni i like
Ikan Goreng Cicah Budu
memang aku suka
I'm not Kelantanese
but ,i like budu..!!


Selain lauk di atas
Nila main dish hari Sabtu
Kari Sotong
Tapi aku kureng selera sebab mak aku masak kari
Aku nak sambal
So...aku banyakmakan ikan goreng cicah budu...

3 comments:

  1. Lauk semua menggoda walau pon ringkas jerk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lauk mak- mak..
      sebav banyak ulammm..hahaha

      Delete
  2. Salam
    Teringat bakar Tu sedap dibuat moutabal, Baba ghanoush. ..makanan Lebanese Dan arab...Greek salad campur dgn Sayur crunchy. And perah lemon..kerabu .. Italian. Dan mediateranean cooking..
    Rugi rugi..
    Cicah sambal jantan pun sedap aaaa
    Kalau gaulkan dengan julienne carrots onion cucumber Dan flat leaf parsley Dan lemon...sedappp
    Kalau naknlemak tambah sikit tahini atau sesame oil..

    ReplyDelete