Saturday 11 May 2019

SIRAP LAICI UNTUK IFTAR KE-4

Air Sirap Laici
Iftar hari Rabu nyer minuman
Slrupppp...!!!
arrrrrrrr......


Kalau tenngok time tenghari ni
Uh...kuwus pahala puasa
Setipa kali puasa kan ada hari yang mak aku akan sediakan air Sirap Laici ni
Heeeeee...tapi tahun ni mak aku lum lagi buat kan Air Tembikai..!!
Hahahaha...kalau nenek tahu ni
Mau mak aku kena marah sebab mak aku x buatkan air Tembikai..!

SIRAP LAICI
1 tin laici
1/2 jug air masak
Air batu

Air Sirap
1cawan gula
1 helai pandan
1 sudu sirap rose merah

1. Masak bahan untuk sirap
2. Sejukkan
3. Bancuh Air sirap dengan 1/2 jug air + jus dari laici
4. Isi ais kiub ke dalam gelas dan susun buah laici di atasnya baru tuangkan air sirap


Isi ais kiub ke dalam gelas dan susun buah laici



Penuhkan dengan  air sirap



Memang sedap

Memang lazat
Tapi yang strip tu bukan biskut love letter tau
That is straw

Paper Straw...

Tembikai & Apple + Asam Boi
Nampak sedap kan...?
Haaaa..tapi ni bukan mak aku serve
Tapi ni by  mak Arif share kat whatsApp
Who is Arif?
Heeee...Arif tu dolu 1 sekolah ngan aku
Senior setahun dari aku
Dolu memang kawan baik ngan arif
Now dorang dah enetap kat Trengganu
Setiap tahun Arif & mak dia  akan kirim hadiah birthday untuk aku.
Semoga mereka semua dirahmati Allah

4 comments:

  1. Salam
    Mak awak sure stock up sedozen lycee kat dapur cabinet...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..
      Hahahaha...betul la...dalam.kabinet dapur ada lagi 3 tin laici...how you know..?

      Delete
  2. Salam..

    Kalau awak tengok lycee. Hari ni esok.. mahu ada stock Bertin tin..
    Satu tin bukan singgit dua..

    Kita suka lycee.boleh minum Hari Hari..

    Tahu...je.. sekali hadap satu tin habis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heeee...kiter pun suka laici...
      Sedappp...
      Teh O Ais Laici
      Sirap Laici...
      Tembikai Laici..
      Ouh sedapnya.....

      Delete