Sunday 30 December 2018

2019-PURPLE THEME- DIARY HARI SABTU TERAKHIR 2018

Sabtu 29 December 2018
Sabtu terakhir 2018..
Ikut mak aku lagi..
Mak aku nak makan Nasi Ambeng.
Semalam dah makan Nasi Ayam Penyet
Hari ni nak makan Nasi Ambeng lak..
Wong Jowo apo..?
Hahaha...


Visi mencari Nasi Ambeng
Dah beli 3 bungkus
Mak aku cakap 2 bungkus tu nak bagi Achik Yati & achik Ruby..
Sebungkus mak aku nyer..
Aku xde idea ni nak makan apa
Kakak pun lum deside nak makan apa...
Selalu apa2 pun kakak la yang paling lambat kuarkan result..
Paling cepat mak aku ngan abang
Tapi hari ni abang x ikut
Mak aku cakap untuk abang mak aku masak maggie goreng  untuk brunch
Mmm...baru beli Nasi Ambeng..
Jalan lagi...


Lum jumpa idaman hatiku
Kakak pun lum jumpa yang berkenan
Baru jumpa Aneka Mee Sup
Jalan lagi...


Gerai Aneka Pulut..
Pulut Kuning
Lemang
Apa lagi ntah
Selalunya kakak suka Pulut Kuning
Tapi kali ni kakak xnak.plak..
Semalam pun lepas makan Nasi Ayam Penyet kakak muntah dalam kereta..
Mungkin sebab x makan dari pagi..
Dah petang makan lak Nasi Ayam Penyet banyak..
Mak aku cakap perut dah masuk angin..




Coq apa ni..?
Kalau mat Kedah nenek selalu beli ni..
Nenek panggil coq peniram..
Aku panggil Kuih Cincin
Mak aku beli sebekas ni
Kalau kat Kedah 1 bekas ni rm5
Tapi sebab ni kat Key El..
Sebekas tu sepohenggit...!
Habis xkan nak balik beli kat Kedah..?
Hahaha...


Ok..aku dah jumpa 1 idaman hatiku
Coconut Shake..
Beli 1 jer..
Mak aku cakap share



 Kakak pun dah jumpa pujaan hatinya
Nasi Lemak Sambal Sotong
Nasi Lemak Beratur..
Hahaha...nak beli oun beratur panjang
Sanggup lak kakak beratur panjang2..
Aku ngan mak aku dah 2 kali lalu sini belum.juga sampai turn kakak..
Panjang tul..!
Actually minggu lepas mak aku kata kakak merajuk..
Kakak nak makan Sambal Sotong Kembang
Tapi mak aku cakap xjumpa sotong tu..
Jumpa kat Hero ada sekor jer mak aku kata dah x elok warna sotong tu dah birat..
Birat tu warna apa..?
Mm...lupa nak tanya mak aku..
Masa mak aku kuar ngan kakak..
Ada beli Siput Sedut
Hari kakak nak balik.kolej minggu lepas sekali mak aku masak Nasi Impit Rendang Daging..
OTW balik kolej kakak tanya naper x masak Siput..?
Pastu kakak merajuk...
Kakak diam jer sepanjang jalan..
Mmmm....sudahnya siput yang dibeli swmua dah mati.
Naper x masak..?
Aku pun suka Siput Sedut..!
Mak aku cakap sajer  x masak..
Sebab nanti takut kakak kacik hati..
Naper lak.?
Mak aku cakap sebab kakak yang teringin nak siput tu..
Kang kaalu masak masa kakak xde nanti kakak kecik hati...
So..tunggu kakak balik nanti leh beli semula dan masak.
Laaaa....camtu plak....!
Mmm....kan dah membazir...dah la siput tu susah nak dapat..
Hari ni cari pun xse siput tu..
Nasib baik jer kakak jumpa Nasi Lemak Sotong Kembang idamannya..
Kalau x....jadilah Batu Belah Batu Bertangkup ..!
Hahahaa...
Ok...kakak dah dapat makanannya.
Mak aku dah dapat..
Aku..?
Mmm...aku minum coconut shake tu jer
Nanti share lah ngan mak aku makan Nasi Ambeng tu..
Takkan nak share Nasi Lemak Sotong kakak tu lak..
Hahaha


 astu terus gi sambung kerja yang tertangguh..
Hari Jumaat xdapat siapkan sebab aku ada orientasi sekolah
Pastu gi amik kakak
Hari ni dah boleh siapkan kerja tampal wallpaper kat Bilik Kerja mak aku..
Mak aku cakap 2019 mak aku nak.mode purple
Semangat tul mak aku nak kemaskan Bilik Kerja
Mak aku kata kosongkan minda serabut2  2018 seperti berserabutnya Bilik Kerja..!
Penuh file x tersusun dan x berkemas!
Biar minda 2019 lebih lapang
Sebab tu Bilik Kerja kena lapang juga
Hari tu sebelum balik kampung aku memang ikut mak aku setiap hari..
Tolong mak aku asingkan file dan kemaskan bilik.mak aku..
Mmm...berkotak2 segala macam file dan kertas terpakai achik yati & achik ruby tolong pilih dan ikat..


Ruang Rehat kat depan ni pun achik Yati ngan achik Ruby dah tolong kemaskan.
Hari Khamis mak aku bawa balik sarung kusyen tu basuh dan hari ni nampak dah siap pasang semula..baru lah bersih sikit..


Sebab nak mood baru 2019...
Mak aku kata nak mood purple
Nak feel dalam Taman Bunga ...
Mak aku cakap bunga macam ni dolu2 kat kampung nenek banyak jer tumbuh dalam paya dan sawah padi...
Biar betik..???
Mm...mak aku kata memang dolu2 macam2 tumbuhan cantik ada..tapi sekarang banyak dah pupus..huhuhu...x sempat aku menikmati suasana itew..!
Haaa...jangan tak tahu bunga tu semua aku yang gubah tau..!
Pasu tu dah lama beli..
Hari Jumaat lepas makan Nasi Ayam Penyet..
Cari lak bunga dan daunnya..
Aku yang pilih ..!
Ops aku ngan kakak yang deside bunga ni..
Tapi aku yang match & gubahkan..!
Kakak kat bilik.sebelah tengah siapkan assignment dia...
Lepas makan Nasi Lemak Sambal Sotong fav kakak terus buat asignment dia..
Aku ngan mak aku sambung kerja


Multi Purpose  Box pun mak aku nak purple juga..
Hahaha...sejak bila mak aku reolace taste ni
Selalau mak aku suka merah..
Aku yang suka pink & purple
2019 betul2 mood purple ni..!
Jam nak search...apa ciri2 warna purple dengan manusia..

Cari kat Google Image dapat ni...
Mmmm...purple lebih banyak +ve berbanding merah..
Hahaha...x tahu la betul ke x...
Pink...?
Waaa...hampir semua betul about aku..
Kecuali yang no 6 tu..
Kurang bercakap ..
Hahaha...kontra sangat dengan aku ..!
Hahahaha...

Ok..break jap
Kita makan dolu....!
Nasi Ambeng yang beli masa nak datang tadi la..
Kongsi sebungkus berdua ngan mak aku...
Kakak dah makan nasi lemak
Mak aku kata nak ajak chik yati & chik Ruby makan tapi dorang tengah busy.
Nanti dorang akan naik lepas siap kerja..
So ..kiter makan doluuuu...
Bismillah.....




Hahaha..mak aku cakap jari aku panjang macam jerangkung
Alhamdulillah ....jari panjang xper kan..
Jangan "Panjang Tangan"
Sedapnya Nasi Ambeng
Memang dah di AMBANG 2019..
ok..bye

4 comments:

  1. Salam...amboi... Makan best nampaknya.
    Typical eh merajuk ..... Diam.....macam Ada diamond Dalam mulut.
    Anyway...bagus lah mak awak tak tak masak siput as menu..semata Mata back Jaga Hari semua..
    Ada orang...kalau makan Sikit tak tinggalkan orang belakang..hahaha
    Take pun masak Aja kemudian bedal je..tak tinggalkan orang belakang..
    Hahahaha
    Anyway....hehehe no.4.. Dan lain lain Tu category masuk bakul angkatnya sendiri eh....hahahaha
    Pesan mak ... Kalau rajin blend sebiji apple hijau,sebiji lemon Yang dikupas kulit Dan dua barang celery. Blend Dan minum terus. Jangan simpan lama lama nanti hilang khasiat.
    Anyway selamat tahun Baru untuk dik shella Dan keluarga.
    Oh Kari runcing... Bagus kalau buat main guitar Dan piano ... keyboard ke....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn...typical org majuk memang diam...maknkiter cakap kakak macam arwah atuk..suara macam berlian..
      Ish...kijamnya sesapa makan x tinggalkan orang belakang...
      hahahaha...biasalah mender2 metafizik ni kadang betul kadang jauh jer..
      banyak masuk bakul..
      eh..banyak naik.lif..masuk.tekan button naik ssndiri..hahahaha
      green apple ..lemon & celery tu kuwus ke...?
      Kiter pun dah banyak lemak kat muka..
      Hahaha...badan x naik tapi pipi dah macam pau

      Delete
  2. Hati not Kari.
    Mak bukan make.

    ReplyDelete
  3. Celery esp lower the cholestrcho lemon juga alkaline too

    ReplyDelete