Friday 8 June 2018

NASI GORENG TOMYAM KUNG

Nasi Goreng Tomyam Kung
Juadah iftar semalam..
Rabu...21 Ramadhan 1439..

Iftar Nasi Goreng jer...
Heee..
Sebab sampai rumah dah dekat 6.30...
Mmm...hari Rabu memang aku balik lambat...
Even bulan puasa pun still balik pukul 4 petang..
Huhuhuhu...
Kuar gate nampak mak aku nun jauh tunggu dalam kereta bawah pokok..
Pastu mak aku  cakap nak gi beli barang buat biskut raya  sebab banyak barangg dah habis stok


Makanya dengan jem bagai nak gi beli barang..
Sampai rumah dag dekat 6.30 petang
Masa balik mak aku ajak gi Bazar Raadhan tapi aku malas sebab dah penat..
Mak aku cakap x sempat nak masak lauk bagai sebab ayam masih beku dalam freezer
Kata ak aku kalau nak cepat hanya boleh defross udang jer
Mmmm....aku teringat Nasi Goreng Tomyam jer
Bila cakap ngan mak aku...
Mak aku cakap udang ngan Nasi Goreng tomyam memang ngam..
Yesss...!!
Mak aku terus masak nasi..
Buat nasi Goreng dengan nasi yang masih panas berasap baru dimasak..
Haaa...
Maka beriftarlah dengan nasi


NASI GORENG TOMYAM KUNG
2 mangkuk nasi
1 paket perencah tomyam( 2 sudu pes botol)
2 sudu minyak
2 batang sosej salai
1 batang carrot
1pokok daun sup@daun ketumbar
3 helai daun limau purut
10 ekor udang - bersihkan dan gaul garam kunyit

1. Panaskan minyak & goreng udang hingga masak..Ketepikan
2. asukkan sosej dan goring sekejap sahaja
3..Masukkan perencah tomyam
4.Tambah carrot & daun limau purut yang dihiris halus
5. Masukkan nasi & gaul rata hingga berasap

6. Taburkan daun sup @ daun ketumbar.
7. Hidangkan bersama udang goreng tadi

Air pun mak aku cakap xde gula sebab lupa nak beli gula
So...altenatif...
Sebab ada susu...
Maka mak aku buatkan Sirap Cincau Bandung..
Cincau Manis Perisa laici yang orang wat dessert tu...
Tapi mak aku parut masukkan dalam Air Bandung
Mmm...i like it..!




Brrrr....
Alhamdulillah....
Walaupun makan Nasi Gorenng jer....
Tapi sedapppp...
Mmmm....pastu sambung study sebab axam...
Mak aku cakap mak aku nak mengukis sebab kena settle order dalam minggu ni juga...
Minggu depan dah nak balik kampungggggggg

No comments:

Post a Comment