Wednesday 6 June 2018

IFTAR SPAGHETTI CRBONARA JE..!

Juadah iftar semalam....Selasa..
Menu sempoi jer lah lately ni
Sebab mak aku masih buat Biskut raya
Sampai rumah  dah asar
Sampai jer mak aku terus kuarkan bahan buat biskut raya ..
Mmmm...aku x cuak..mak aku ni x masak untuk iftar ker..dah ptang ni
Tapi mak aku cakap kena siap bahan nak buat biskut dlu
Sebab ada customer nak juga esok...
Mak aku cakap sementara orang nak ...kena la buat..
Rezekijangan ditolak
Mak aku cakap nanti pukul 7 baru nak masak...


Makanya memang pukul 7..
Sambil baking sambil mak aku masak Spaghetti carbonara ni
Nampak mak aku rebus spaghetti pu dlam rice cooker jer..
Maka ku kata sebab senang nak observe sambil baking..hahahaha
Pastu dah dekat nak azan dah baru mak aku buatkan sos
Mmmm...aku tahu mak aku guna instant sauce jer
Sebab sos dia aku yang beli ...heee
Mak aku cakap tambah isi ayam & sosej dan susu jer
Pastu tabur oregano & parsly
Asalnya nak beli Fettucini Pasta
Tapi kat speedmart xde stok lak
Yang ada hanya spaghetti...ange hair & fussilli jer
So..deside amik spaghetti jer



Tapi memang aku suka...
Sedapppp...
1/2 priuk sos
Aku ngan mak aku makan sorang sepinggan jer
Rasa kenyang dah
Baki separuh lagi sos dan spaghetti mak aku cakap simpan untuk abang balik nanti
Mmmm...bangun sahur...memang nampak clear abang makan
Abang memang suka Carbonara
Alhamdulillah.....
Itulah rezeki kami untuk iftar 18 Ramadhan

No comments:

Post a Comment