Saturday 9 September 2017

SARAPAN PULUT KELAPA IKAN PEKASAM

Sarapam Pulut Kelapa Ikan Pekasam
Hari ni nyer sarapan...
Lama juga dah mak aku x masak Pulut untuk sarapan
Ada masa tu setiap minggu mak aku masak pulut..
Eh..tapi baru minggu lepas pun makan pulutttt jer.
Minggu lepas kan Raya Haji...
Memang nenak banyak buat Ketupat Palas..
Pulut la tu...
Semalam pun ada mak aku bawa balik Ketupat Palas Rendang Hati..
Mak aku cakap ada makcik cleaner bagi
Sebabnya makcik cleaner tu ada kirim soh mak aku belikan daun palas masa balik Raya Haji
Tapi mak aku x beli pun..
Memang la x beli tapi bawa balik juga seberkas besar..
Mak aku memang x beli sebab nenek just amik keliling rumah nenek kat kampung ty..
FOC...heee
Tapi aku x makan pun ketupat tu semalam
Sebab aku x makan rendang hatu
Lagi pun semalam petang aku ada Hi-Tea Pengawas kat Bangi Golf Resort..
Nantilah citer pasal Hi- Tea tu..


Pulut Kukus Kelapa &Ikan Pekasam Goreng
                                      vs
Kopi O Pekat...
Haaa...tu mak aku nyer versi
Untuk aku ngan kakak mak aku buatkan Teh O penuh 1 teapot....



 Ikan Pekasam untuk makan ngan Pulut Kelapa


Ikan Pekasam yang dibuat oleh nenek
Bawa balik sikit jer
Sebab ni stok yang ada katvumah baru tubjer...nenak cakap stok kat kampung banyak la..


Kelapa fresh..
Grated by my mom
Eh...grated tu parut..sagat
Tapi yang ni mak aku guna kukur
kukur cakap apa ek in english..?
Betulll...ninkelapa yang mak aku guna kukur..
Aku tahu tau kukur tu..
Kat umah aku memang ada KUKUR KELAPA
Nanti next time aku citer...


Pulut Kukus...
Panas- panas..
CARA KUKUS PULUT & CARA TANAK PULUT ada kat sini...


Haaa....ni versi tamak..
Pulut pun nak makan
Kaipap pun nak..


Sebab mak aku juga gorengkan karipap
Dengan Teh O Panas...


Brrrr....Alhamdulillah ..
Begitulah ceritanya sarapan pagi ini...

No comments:

Post a Comment