Tuesday 5 September 2017

HARI AHAD DAH BALIK KL...

Hari Ahad..11.45 pagi tengah beratur dalam jem mendaki bukit nak masuk Terowong Menora
Haaa....jangan ingat aku x tahu nama terowong tu sebab sepanjang hidup aku memang sentiasa keluar masuk terowong tu..
Ye la..nak balik kampung...kena lalu
Nak balik KL..kena lalu
Hahaha..
Ni pun kena lalu jem lagi...
Mak aku cakap nak bertolak pukul 4 pagi..hahaha
Sudahnya pukul 9.30 pagi baru bertolak
Sampai Penang jalan clear lagi..
Mak aku cakap kalau jalan clear boleh la singgah umah Aunty Ogy...kat Bukit Merah
Tapi baru lepas Tol Juru jer..
Dah mula jem...
Mmmm....xkan nak singgah...
Xde rezeki nak jumap aunty Ogy la..
Dengan mak aku cakap nak singgah Sungai Perak lagi..isi minyak
Aku ngan kakak dah cakap soh mak aku isi minyak siap-siap..tapi mak aku cakap nak isi kat R&R Sungai Perak..
Masuk Petronas Sungai Perak salah masuk lorong lak...xkan nak potong Que kat pam minyak tu memang akan kena maki ar..
Lastly mak aku cakap sempat lagi nanti nak isi minyak kat R&R Tapah..
Bila jem panjang camni mak aku dah cuak takut minyak x lepas..
Aku bagi cadangan soh mak aku exit Ipoh...
Tapi mak aku cakap sempat lagi..
Sampai Gua Tempurung semua kecut perut bila meter minyak turun mendadak..
Cuak do...
Aku dah mula membayangkan yang bukan-bukan
Tapi xkan nak berleter kat mak aku lak..
Huh...
Sib baik Hentian Simpang Pulai ada pam minyak..
Walaupun beratur panjangn...tapi leganya dalam hati ..hanya Allah yang tahu..
Masuk R&R Tapah pun crowded giler...
Baca kat electronic board tu tulis cadangan soh masuk Hentian Sebelah Ladang Bikam..
Tapi mak aku cakap nak makan Mee Kari kat Ulu Bernam..
Mak aku drive non stop 6 jam sampai Ulu Bernam...
Dah sampai Ulu Bernam lagi lak crowded



Keluar jer dari R&R Ulu Bernam nampak accident ni
Patut la bertambah jem...
Mak aku dah mengeluh penat dan sakit belakang sebab drive lama sangat xleh nak benti
MAcam-macam gaya dah aku tengok mak aku drive..
Senget,,tunduk..bongkok..hahaha
Tapi apakan daya aku aku ngan kakak belum ada lesen
Mak aku cakap apapun kita kena bersyukur..
Simpati pada mangsa kemalangan tu...
Teruskan lagi perjalanan
Hari mula petang
Nasib baik juga cuaca mendung dan sesekali jer hujan renyai


Tiffin yang dibekalkan oleh Achik
Musim raya Achik mesti bekalkan nasi sebab dah tahu R&R akan sesak
Tapi yang ni x sempat juga nak makan sebab mak aku x benti pun
Singgah Hentian Sebelah jer untuk gi toilet..
Tu pun beratur panjang
KAta mak aku kalau orang balik Pantai Timur lagi kesian
R&R bukannya banyak macam PLUS


Nasi yang Achik bekalkan sudahnya jadi dinner
Sebabnya pukul 4.30 petang bila dah sampai erea umah kitorang,
Mak aku leh singgah lak AJ Maju makan tosei
Mak aku cakap nak reward her self sebab penat drive..
Hahaha....
Aku ngan kakak minum Milo ngan Roti Bakar jer
sebab plan nak makan bekal Achik bagi tu kat umah


2 comments:

  1. Dik Cella balik KL hari ahad,seharian tu memang Aunty ada kat rumah.malaz nak pergi kenduri...
    Dok tunggu juga kot ada call nak mai umah Aunty...x pe la belum ada rezeki....pintu rumah sentiasa terbuka..singgah je...tapi pastikan call dulu ye...ada resepi baru..pandai la Mak Dik Cella masak kerabu perut campur paku rawan..kreatif...kagum..kagum...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu...tu lar....
      Kitorang balik memang musim raya memang selalu ngejar jem...
      In sha Allah nanti ada rwzeki kiter singgah yer aunty...
      Nak makan sayur paku rawan ngan cheese leleh...hahaha

      Delete