Monday 11 September 2017

JALAN PUNCAK ALAM

Pagi tadi ketika hari masih kelam..
Melalui Jalan Puncak Alam..
Menghantar kakak ke Uitm..
Aduh...bapak GILER seram...

Pukul 4.30 pagi dah bertolak..
Walaupun takut tapi kena lalu jugak..
Hanya aku..mak aku..kakak dan kawan kakak..
Dalam kereta semua diam x bergerak...

Jalan Puncak Alam dah la sunyi..
Sebelum subuh apatah lagi...
Tapi kena awal juga pergi..
Sebab mak aku x dapat cuti...

Mak aku cakap lepas hantar kakak..
Kena terus balik nak gi kerja pulak..
Suka @ tidak kena buat jugak..
Cara lain memang xdak...


Waktu subuh kami pun tiba..
Alhamdulillah selamat semua..
Kejap lagi nak balik pula..
Tapi xper makin pagi jalan dah banyak kereta...

Huh penat nak gurindam....
Walaupun aku ada bakat terpendam
Pantun memang aku pernah wakil sekolah..
Peringkat zon menang...sampai negeri kami pastu kalah...

Hahaha....ni citer hantar kakak awal- awal buta..
Nak lalu Jalan Puncak Alam..
Dah la ada citer seram kot pasal Jalan Puncak Alam..

Selalu hantar kakak waktu siang..
Hari ni awal buta sebelum subuh lagi..
Sepanjang jalan pakat berzikir dalam hati
Huh...sib baik xde berlaku perkara x diingini..
Alhdulillah ..syukur pada Ilahi...

No comments:

Post a Comment