Thursday 14 September 2017

MAKAN HATI ...


Pagi tadi masa drive mak aku asyik mengerutkan dahi
Bila aku tanya..
Mak aku cakap SAKIT KEPALA..
Mak aku kata sebab semalam mak aku MAKAN HATI...
Alamak....
Siapkah yang telah membuatkan mak aku MAKAN HATI ni....???



Bila aku tanya lagi...
Rupanya bukan siapa-siapa yang buatkan mak aku MAKAN HATI..


Tapi mak aku memang BETUL-BETUL MAKAN HATI..
Hati Lembu daaaaa.....!!!!
Mak aku cakap mungkin sakit kepala sebab semalam banyaksangat MAKAN HATI LEMBU GORENG
Tapi sebelum ni pun selalu nampak pun mak aku makan hati lembu..
Tapi xde pun mak aku kaitkan hati lembu tu ngan sakit kepala...
Mmmm...bila aku cakap camtu
Mak aku cakap mungkin juga sebab semalam terlalu panas dan kurang minum air kosong
Mmmm.....kalau kurang minum air boleh sakit kepala ke..??



So...Sakit Kepala tu xdelah kaitan dengan MAKAN HATI...
TAPI...walau apapun aku memang TAK SUKA MAKAN HATI
Aku x suka makan hati sebab rasa hati macam rasa tanah
Haaa....camaner aku tahu rasa tanah...aku pernahmakn tanah ke..?
Heee...pernah la..
Masa kecik-kecik time lari terjatuh muka ngadap tanah..
Tanah masuk molot
Hahahaha.....

Ni Lauk Hati Lem,bu yang mak aku masak
Tapi aku x makan pun
Mak aku jer yang makan
Begitulah ceritanya pasal MAKAN HATI
Hehehehe...jangan MAREEEEE..!!!

HATI LEMBU GORENG KUNYIT
1 keping hati lembu-250gm
1/2 sudu teh garam
1 sudu teh kunyit
1 pokok daun bawang
1 cili merah
2 sudu minyak

1. Bersihkan hati dan potong panjang
2. Gaul hati bersama garam dan kunyit
3. Panaskan minyak dan masukkan hati gergaram kunyit
4. Masak hati anggara 5 minit hingg ahati masak
5. Tambah daun bawang  dan cili potong

4 comments:

  1. Aww sedapnya. Hari2 jenguk blog Cella tgk resipi + baca cerita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hee..TQ sis Dalin...
      Sis pun dah boley makan dengan aman dah ..
      Adik Aiman dh habis UPSR ter..heee

      Delete
  2. Assalamualaikum hai cela seronok baca coretan cella ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikjmussalam...
      Hi...salam ukhwah...
      Terima kasih sudi beri salam..hehehehe

      Delete