Friday, 25 November 2016

MEATBALL WITH HOMEMADE GRAVY BY KAKAK

Meatball with gravy & whipped potato..
For dinner
Cooked by kakak...


Aroiii ching-ching...
Heee tetiba plak terkeluar bahasa Thai
Meatball tu readymade
Mak aku beli dah lama nak buat bakso..
Tapi kakak nak makan meatball dengan gravy..
Masa mak aku balik..
Terus kakak suruh mak aku gi mandi..
Rehattt....
Nanti dah siap masak...
Kakak akan panggil makan...
Haaaaa...tu hari mood kakak terlebih rajin kot
Hihihi...
Tapi...kakak nyer peel..kalau dia masak jangan sesekali nk komplen pasal masakan dia...
Mesti kena cakap sedap
Kalau masin ke..tawar ke...
Makan jer ...
Mmmmm...agaknya kakak ni banyak makan pasta kot..
Tu sebab dah terikut macam orang Italy...
Hahahaha...

Kakak yang masak untuk dinner 2 hari lepas
Tapi...
Tapi..
Air Oren tu aku buat tau..
Hehehe...
Kakak cakap dia nak buat gravy untuk meatball..
Pastu nak buat whipped potato...
Sebab tu kakak suruh aku buatkan air oren...
Kakak dah cakap ngan mak aku jangan kacau kat dapur...
Hihihihi....
Sebab kakak tu kalau dia masak dia xnak orang lain kacau..
Aku pun kakak panggil suruh buatkan air oren tu masa dia dah siap masak...


 Gravy on the making. .
Aku cuma boleh tengok...
Tapi jangan kacau..
Hihihi
Tengok kakak tumis bawang...
Campur tepung...
Tambah susu...kiub daging...
Black pepper...
Mmmm....apa lagi ntah....
Tapi sedapp arrr

Whipped potato ...
Ready to serve...
Pun aku boleh tengok jer...
Kakak yang siapkan...
Aku tengok kakak rebus kentang..
Lenyek kentang campur susu cair...butter & black pepper...
Pastu amik scoop ais krim cedok supaya bulat
Aku curi cedok sikit...rasa...mmm...sedapppp

No comments:

Post a Comment