Saturday, 26 November 2016

APAM SOLO?

Apam Solo...
Solo..?
Tapi tu ada 5..
Kalau solo...tu kan maksudnya satu..tunggal..bujang..belum berpunya
Mmm..mak aku kata Solo tu nama tempat kat Indon..
Nama sungai...
Mmm..entah lah..


Cantik la Apam Solo..
Warna pink..hijau
Pink is my favourite colour...
Tengok kat Google..
Kt FB ....
Kt IG...
Memang itu warna kuih ni..
Cantik...

 Sebenarnya Apam Solo ni bukan mak aku buat..
Ni mak aku beli..
Order..
Mak aku kata order kat Miss Mastura..
Miss Mastura yang selalu suply buah belimbing buluh tu..
Tapi kata mak aku lagi bukan juga Miss Mastura yang buat..
Miss Mastura just tolong order dari kawan dia..


 Specialnya Apan Solo ni bukan sebab cantik sahaja..
Tetapi sebab ada inti..
Inti Kacang Merah...
Mmm...sebab inti kacang merah la aku x minat tu...
Huhuhuhu...
Aku x minat kacang merah..
Tapi mam aku janji nanti mak aku nak buatkan untuk aku guna inti kelapa...
Yesss....!!!
Tapi bila...?
Mmmm...mak aku kata tunggu mud mak aku rajin...
Mmmmmmm......lambat lagi lar tu...
Huhuhuhu


 Mak aku ngan kakak jer suka Apam Solo ni...
Banyak mak aku beli..
1 kotak...
1 kotak tu ada 25 biji...
3hari 3malam tengok mak aku dok makan kuih tu..
Tengok mak aku simpan dalam peti ais..
Bila nak makan aku tengok mak aku panaskan atas nasi yang baru kering...
Kata ma aku kuih tu akan lembut semula..
Mmmmm....
Tapi aku nak yang inti kelapa..
Nak jugak..!
Nak jugak...!
Huhuhuhu

No comments:

Post a Comment