Tuesday, 26 August 2014

BEKAL DOBO-DOBO...CHICKEN POP CORN JEW..!!!

Semalam mak aku buat Karipap Roti Sardin untuk bekal....
Hari ni bawa bekal segera je..
Bekal Dobo-dobo

Bekal ni amka aku buatkan sebab aku yang nak bawa Chicken Pop Corn ni....Petang semalam masa ikut mak aku gi beli barang dapur....aku sempat rembat Chicken sepaket masuk dalam troli...
Ooooiiitttt... aku bukannya curi la...
Aku cuma amik & letak senyap-senyap dalam troli...Masa mak aku tengah sibok pilih buah tomato..aku ambik la Chicken Pop Corn tu letak dalam troli.Kalau mak aku nampak memang dia akan bising sebab sebelum tu aku dah hambik Vitagen 5 botol...& Air Root Beer..upah tolak troli...
Ala ...selalu pun kalau gi beli barang dapur...memang kerja aku kena tolak troli pun...huhuhu
Tapi masa mak aku nak bayar tu...mak aku x bising pun...Agaknya sebab mak aku puasa kot..hehehe
Ni la Chicken Pop Corn tu...Dah tinggal separuh..Mak aku kata masa sahur tadi pun mak aku makan ni juga...Pastu mak aku goreng lagi untuk aku pulak bawa bekal...
Aiks...selalunya mak aku xnak...
Minggu lepas dah beli sepekat..Masa mak aku goreng hanya aku ngan abang je yang makan sebab mak aku xnak...Yang ni mak aku nak makan plak..
Bila tanya,mak aku kata sebab x sampai hati nak rebut ngan aku & abang...hahahaha
Tapi kan.....sedis tau....bila hari Ahad tu aku nak goreng Chicken Pop Corn tu...tengok2  dalam peti ais xder...huwaaaaaa....macam nak nangis aku...
Ni mesti kerja abang nih....Mesti dia goreng & makan sengsorang masa aku gi skolah...huhuhuhu
Nasib baik abang dah balik kampung...Kalau tidak...kalau tidak...yang baru beli ni aku akan sorok kan supaya abangn x boleh makan..hahahaha
 Hari ni aman aku makan sengsorang....Boleh bawa bekal penuh lagi....x yah kongsi ngan kakak..xyah kongsi ngan abang...hahahahaha..gelak jahat
Tapi kan...
Tapi kan...
Tapi kan...
X best la plak makan sengsorang...
Aku pun xtau..kenapa bila makan rebut2 rasa dia macam sedap sangat....
Bila makan sengsorang...rasa dia lain...x sama..x sedap macam makan rebut-rebut....walupun makanan tu sama jew......huhuhuhu
Hari ni aku x minum susu sebab nak makan Pop Corn tu untuk sarapan sekali...Semalam pun lupa nak bawa susu kat peti ais tu..campur yang ni..hmmm cukup la stok susu aku sampai minggu depan...


No comments:

Post a Comment