Wednesday 23 July 2014

IFTAR 19 RAMADHAN.....POPIA DURIAN..& SAHUR MURTABAK MEE MAGGI

 Lupa plak yang hari tu juga aku minta mak aku beli durian..Punca achik asyik whatapp gambar durian je...AKu mana boleh dengan durian..memang pantang la.....Pantang jumpa mesti nak sebab durian memang sangatttttttttttttttttt sedapppppppppppppppp...heee

Tapi abang x suka durian mentah.Abang hanya akan makan durian yang dah dimasak..macam buat bubur durian ke..kuah durian cicah ngan roti ke atau masak tempoyak abang akan makan...pelik la abang ni...arang suka durian yang menath ,dia pulak x suka..

Mak aku buatkan Popia Durian untuk abang....Isi durian tu lenyek ngan garfu macam nak buat tempoyak la..hahahaha..Pastu letak sikit atas kulit popian & gulung  macam buat popian biasa
Cuma mak aku kata masa nak goreng  minyaknya jangan terlalu panas sebab kalau panas sangat nanti popia tu akan pecah & keluar inti durian...Satu lagi kata mak aku...minyak yang goreng popia ni memang akan berbau durian la..Jangan plak  guna minyak tu untuk goreng nugget plak..kang pelik bau dia sebab dah bercampur bau durian..hee

Mak aku juga ada masak pulut untuk makan ngan durian tapi xde sesiapa yang makan..Selain tu mak kau juga masakkan sambal telur untuk abang makan nasi...


Jiran sebelah plak ada bagi Puding Roti..Puding Roti ni sedap tapi sayang sikit kuah kastad tu mak aku kata rasa tepung kastad mentah...Tapi Puding Rotinya menang sedap la...
Ni plak untuk sahur...Murtabak Mee Maggi ngan Teh O panas..

MURTABAK MEE MAGGI
1 bungkus mee maggi perisa kari
1 telur
sikit  minyak

1. Celur mee maggi dalam air mendidih sekejap sahaja untuk leraikan mee...jangan lama sangat nanti mee jadi lembik x sedap.
2. Panaskan minyak dalam kualu anggaran 2 sudu.
3. Dalam mangkuk pecahkan telur & kacau.Tuangkan sikit prencah mee maggi.Campur mee yang dah celur & gaul rata..
4. Tuang dalam kuali & goreng macam telur dadar hingga kedua2 belahnya garing & rangup.. Makan dengan sos cili...

No comments:

Post a Comment