Monday 3 December 2018

MAHA 2018

Malaysia Agriculture,Horticulture & Agrotourism  a.k.a MAHA
MAHA 2018 dah berakhir semalam 2 Disember
Sempat gi hari Sabtu 1 Desember  2018
Gi ngan mak aku & kakak...
Mak aku la nak sangat gi..
Mmm...MAHA bukan setiap tahun ada tapi setiap dua tahun sekali...
Kalau dalam BM sebut dwitahunan..
Maksudnya 2 tahun sekali..
Bukan 2 kali setahun
Jangan salah hafal macam citer
P.Ramlee tu salah hafal
Doktor cakap makan ubat 12 jam 2 biji
Dia hafal 12 biji 2 jam
Hahaha....
2017 xde MAHA
Sebelum  ni MAHA 2016
Pun gi juga..
Menjadi satu yang WAJIB lak untuk mak aku nak gi setiap kali MAHA..
Yang sebelum ni dah citer MAHA 2016- MY DIARY ....kat sini...
So.. next MAHA kena tunggu tahun 2020 la pulak..


Tema MAHA 2018  masih sama dengan tahunn lepas...
Our Food Our Future.....Makanan Kita  Masa Depan Kita...
So...cekedout...!


Pukul 6.30 mak aku dah suruh siap2..
Padahal.MAHA buka 10.00 pagi sampai 10.00 malam
Kata mak aku kena gi awal supaya dapat parking dekat skit.
Macam 2016 bertolak pukul 8.30..
Pastu melangut dalam jem..
Pukul 9 lebih sampai kena parking jauh giler..
So...hari ni mak aku cakap pukul 7.30 kena gerak dah..
Masak hotdog untuk abang sebab abanv xnak ikut..
Goreng nugget nak makan dalam kereta buat alas perut..
Siap ngan air masak..
Hahahaha...semangat giler mak aku macam nak gi Sambut MERDEKA..!!!



Pukul 8 dah sampai parking..
Dapat parking dekat la ngan pintu masuk..
Tapi manusia lain pun lagi awal..
Hahaha....
Eh...kata MAHA buka pukul 10 pagi
Tapi baru pukul 8.30 pun dah ramai manusia..!!
Mmm....makan nugget dulu lah alas perut sebab kata MAHA buka pukul 10 kan..
Mm....tapi dalam masa yang sama kakak kata kita masuk jer lah..
Semua orang pun masuk jer tu walaupun awal lagi...
Mmm....jom lah...


Kita akan masuk ikut Dewan D..
Empayar Makanan...
Mmm...2016 masuk ikut Fruits Castle..
Tengok semua orang pun menuju Dewan D

Eh...kita masuk Dewan D ke Dewan A..?
Mmm...mak aku cakap kita masuk Dewan D la..
Empayar Makanan..
Tapi mana pic Dewan D
Ni pic Dewan A..
Mmm.....bila dah transfer pic dari camera..
Memang lintang pukang dah tak ikut susunan...
Nanti lah kalau ju.pa pic Dewan D aku update la


Wow...
Melangkah jer masuk Dewan D memang penuh aroma coffee...
Aummmm....aku suka...!
Rupanya Dewan D Empayar Makanan ni memang buka awal..
Kira macam huge Foodcourt la...
Patut la ramai orang masuk awal...
Mak aku cakap kalau tahu...
Takyah la nak goreng nugget bavai
Baik datang breakfast kat sini...
Macam2 ada...!!!!
Jom tengok....
To be contineu.........

No comments:

Post a Comment