Thursday, 2 February 2017

BUAH KELUBI vs BUAH BETIK

Pernah makan Buah Kelubi..pernah makan Buah Kelubi?
Aku...??
Pernah tengok..pernah rasa sikit jer...
Sebab rasa Buah Kelubi fresh tu masammmmmmm giler...



Gerai jual Buah Kelubi...
Banyakkkk...
Tempat yang sama  beli Buah Ciku...


Gerai klasik macam dalam citer- citer zaman dolu jer...
Gerai ni kat tepi jalan tengah sawah...
Camaner tu tu..dah tepi tengah plak..hahaha
Jalan raya tengah sawah padi...
Gerai ni tepi jalan raya tu la....

Buah Kelubi ni rupanya ada tandan macam buah kelapa...
Kat tandan yang besar tu ada plak tandan kecik..
Sebelum ni dah pernah buat entri Buah Kelubi
KAT SINI..
Tapi x tahu plak aku dia ada tandan yang besar..


í
Warna buah dia pun yang ni lebih gelap..


Nibyang dalam entri sebelum ni kulitnya lagi bersih dan cerah...
Tapi mak aku cakap rasa dia sama jer masammmmmm...
Mak aku cakap selalunya orang jerukkan dulu supaya kurang masam..
Mak aku pun pernah buat..
Tapi yang ni mak aku cakap jes makan gitew jer cicah ngan apa ntah macam serbuk asam yanh selalu makan ngan buah jambu tu...tapi ada bau cam belacan...
Mak aku ngan Achik &   nenek jer yang beria makan...
Aku memang xminat dengan buah yang masam..
Jeruk pun aku x suka...



Sib baik juga mak aku ada belikan Buah Betik yang sedap dan manissssss ni...
Kalau diberi pilihan...opkos la aku akan pilih Buah Betikkkkkk...
Hehehehe....

3 comments:

  1. Eeeee...masamnya..buah kelubi..masa aunty kecik2 dolu..memang ada pernah tengok sepohon pokok kelubi ditanah orang..kagum..kagum..nenek cella boleh makan mcm tu...aunty memang x sanggup...

    ReplyDelete
  2. Hehehe...kiter sebut buah kelubi pun dah rasa ngilu kat gigi...memang masammmmmm kan aunty...
    x tahu lah camaner nenek suka sangat....

    ReplyDelete
  3. bisa pesen dikirim ga yah ke jkt buah kelubinya, aku perlu buat teman cari untuk obat.

    ReplyDelete