Monday 9 July 2018

DURIAN SERI PERMAISURI

Durian Seri Permaisuri..
Heee bukan nama durian la
Itu nama tempat mak aku beli durian ni la
Cerita hari Ahad...
Balik dari rumah Umi Amirah
Masa mak aku datang amik aku kat umah Umi..
Buka jer pintu kereta..
Pergh....semerbak bau durian..!!
Tak sabar aku nak cepat sampai rumah
Nak makan buah durian kesukaan aku


Sampai jer rumah terus mak aku cekah durian n
Mmmmm...seksi-seksi dowh..!
Semua isi kuning
Semua manis
Semua sedap


Mak aku terus buka semua dan masukkan dalam bekas
Pastu mak aku soh aku cepat2 gi bunag kulit duria tu
Aku dah x sabar nak makan
tapi mak aku soh gi buang kulit durian tu dulu
Kata mak aku kalau biar kulit duria tu lama2 dalam rumah boleh buat pening kepala
So..amik isi dan cepat2 gi buang kulit
Masa buang kulit durian kat Tong sampah Besar tu
memang nampak melambak-lambak kulit durian dalam tu
Uitttt...semua orang pun beli durian berjemaah ker...?


 Mak aku cakap...
Beli kat Seri Permaisuri..
Masa otw balik dari  open house
Open house tapi buatnya kat Pusat Kormersial BTR..
Aku dah pernah pergi tempat tu
Makan kenduri kahwin ..
Ada aku cerita dah KAT SINI..

Walaupun perut tengah penuh baru balik open house kat umah Umi
Tapi kerana durian ...
Rela aku creatkan ruang kosong yang lain dalam perutku
hahaha...dahsat x penangan durian ni..?
Tak sabar nak makan..
Ajak mak aku makan
Mak aku cakap kenyang x habis lagi
Mak aku pun ada open house juga
Tapi kali ni aku x temankan mak aku gi open house pun
Sebab aku ada open house umah kawan-kawan
Mak aku pun ada juga
So..masa bertembung
Kena bawa haluan masing-masing


Wahai durian....
Mengapa engkau sedap sangat...?
Siang malam aku asyik terbayang rupamu dan rasamu
Sampai terbawa dalm mimpiku
hahahaha...hangau..!!!




Ni la Gerai Durian kat Seri Permaisuri
Aku x ikut pun sebab aku kan gi open house umah Umi
Mak aku gi ngan kawan mak aku la
Pic ni dari hp mak aku la


Mak aku cakap sebab kebetulan Open House yang mak aku gi tu kat Pusat Komuniti Kormesial BTR
Dah dekat nga Seri Permaisuri
Hari tu Achik ada post kat wasap bagitau ada kawan Achik bagi info ada durian murah kat Seri Permaisuri
Tapi xde lak share location
Mak aku cakap tapi  background pic yang achik post tu macam tau tempat tu
Mak aku cakap xyah nak cari-cari pun sebab memang tepi main road..


Mak aku kata banyak jenis durian kat situ
yang murah ada
yang mahal ada
Ada yang 4 biji RM25
Ada yang 3 Rm 25
Ada yang 2 RM25
Ada yang sekilo Rm30++
Ada yang sekilo RM50 ++
Tapi sayangnya aku x ikut
Huhuhuhu


Ni pun pic dari hp mak aku
Mak aku cakap ramai jer orang beli dan makan kat situ


Mak aku cakap kalau nak feel makan jer kat situ...




Ni durian yang mak aku beli
2 biji rm25
Mak aku cakap sebab nak feel makan kat situ
So...buka sebiji dan makan kat situ
Makan kat meja yang disediakan
Kata mak aku lagi service bagus
Siap sediakn air mineral percuma
Siap ada tissu kotak untuk mudahkan pelanggan yang makan kat situ nak lap tangan nak lap molot
Mmmmm   macam best la plak cerita mak aku tu...
Huhuhuhu...
mak aku kata nanti kakak balik boleh la bawa kakak sekali gi makan kat situ
Kalau bawa abang xde maknanya sebab abang TAK SUKA durian yang mentah
Abang hanya akan mkan durian yang dibuat pengat atau kuah durian
ABang kata Durian Fresh BUSUK...!!!
Hahahaha...rugi...rugi...rugi..!!!!


Ni video cekah durian ni mak aku cakap durian yang mak aku makan kat sana la
Tengok lah isinya memang seksi giler..!!!
Hahahaha,,,
Ops...
ALHAMDULILLAH..!!!!

No comments:

Post a Comment