Monday 17 November 2014

SAMBAL SOTONG...MASAK LEMAK KOBIS & IKAN PEKASAM....AIR TANGAN KAKAK...!!!

Sambal Sotong
Lauk lunch hari Khamis...
Tapi dah petang baru makan sebab balik lambat....
Aku ajak mak aku gi beli aksesori untuk nak pakai Malam Gala Tahun 6 hari Jumaat nanti..
Dua tiga kali kakak call tanya kat mana....sebab dah petang belum balik
Balik sekolah tengok....
Waaaa...kakak dah siap masak...
Patut la berkali-kali kakak call...
Rupanya x sabar nak makan ke...x sabar nak tunjuk masakan dia..hahaha
Syyyyyyy....kalau kakak dengar ni..mau 2 tahun dia merajuk xnak masak..
Hahahaha...kakak aku tu kalau merajuk memang payah doh....!!!
Memang nampak menyelerakan sebab masa ni aku tengah lapar...
Lapar macam manapun .....xboleh terus makan..
Sebabnya...?
Kena amik gambar dulu...!!!
Hahahahaha
Sambal nia kau suka sangat sebab x pedas sangat...
Kakak kata memang la x pedas sebab kakak dah tambah sikit sos tomato dlam cili blend tu...
Ooooo...patutlah sedap sebab aku suka sos tomato....
Bila aku tanya resipi ....apa lagi yang kakak bubuh dalam sambal ni...kakak buat derk jew....!!!
Hmmm...xpe...
Nanti kalau tanya resipi rendang daging..
Huh...xnak aku bagi tau...huhuhu..!!!!
 Pastu ada Sayur Kobis dimasak lemak...
Hmmm mak aku je makan ni...aku x suka
Ikan Pekasam Goreng...
Ikan pekasam ni nenek yang buat,....nenek akan bagi setiap kali balik kampung....

Sebab semua ni air tangan kakak...
Makanya xde la resipi....
Hmmm....kakak xnak jawab bila aku tanya dia....
huhuhuhuu..


No comments:

Post a Comment